OTSEBLOGI | Tesla Motors esitles oma elektriveokit ja -roadster'it

 (28)

OTSEBLOGI | Tesla Motors esitles oma elektriveokit ja -<em>roadster</em>'it
Foto: tootja

Eesti aja järgi täna hommikul kell 6 pidi algama Tesla Motorsi põnevusega oodatud elektrireka esmaesitlus.

Põnevust ketras üles kindlasti see, et Tesla on esmaesitluse aega aina edasi lükanud. Aprillist sai september sai oktoobri lõpp, ja nüüd siis olemegi jõudnud selle ära oodata...

Rekaesitluse otsevoog on läbi, aga seda sai jälgida muuhulgas Tesla lehel

Tesla reka
Roadsteril on kolm mootorit: üks ees, kaks taga. Neli istet. Musk lisab: suured inimesed tahaistmele ei mahu!
Tesla veoki hinna kohta ei kuulnudki.
Roadster saabub müügile 2020. aastal.
Selle toel saab läbida kuni 1000 kilomeetrit.
Akupank on muljetavaldava mahutavusega 200 kWh.
Tippkiirus ületab 400 km/h.
Kihutamisvõistlusele mõeldes: roadster läbib veerand miili 8,9 sekundiga, ükski masstootmisesse jõudnud auto pole seda alla 9 sekundi seni suutnud.
Roadster kiirendab nullist sajani 1,9 sekundiga, 0-150 km/h aga 4,2 sekundiga.
Musk lahkus lavalt, aga naases siiski, et rääkida lisaks Tesla roadster'ist ehk täiselektrilisest sadulveokist.
Tesla alustab elektrirekade tootmist kõige varem 2019. aastal.
Musk: diislirekad on ju veelgi kulukamad konvois sõites...
Musk: diislikütusega reka omamine kulub Tesla omaga võrreldes 20% võrra kulukamaks iga miili kohta! (Rivaalid ja muidu asjatundjad vaidleksid sellele ilmselt vastu.)
Musk lubab ka, et reka on töökorras ka pärast miljoni miili läbimist.
Tesla reka toetab Supercharger-võrku ja pakub Enchanched-automaatjuhtimise lahendust.
Musk: Tesla reka õhutakistus on etem kui superautol!
Musk: juht asub reka keskel, nagu ralliautos.
Kuna rekal pole käike, on sõit Muski sõnul sujuvam kui tavaliselt. "See ei meenuta ühtegi veokit, mida olete juhtinud."
Tesla rekal on neli iseseisvat elektrimootorit.
Musk: reka akupanka saab laadida samal ajal, kui koormat laaditakse, olgu siis lähte- või sihpunktis.
Ja mitte lihtsalt läbib 800 km, vaid maanteekiiuse ja oma maksimumkaalu juures.
Vägev, kas pole: Tesla reka läbib korraga kuni 500 miili ehk 805 kilomeetrit. See ületab ju Daimleri elektrireka loodetava tulemuse enam kui kahekordselt.
Musk lisab, et kuna rekajuhid saavad tasu läbitud miilide (kilomeetrite) põhjal, siis tasub Tesla sõidukit eelistada, sest see läbib sama ajaga rohkem vahemaad kui seni ootuspärane.
Tesla lubab, et nende reka saavutab nullist sajani kiirenduse viie sekundiga, olgu siis haagisega või ilma.
Tesla konkurentide hulka kuuluv Daimler esitles oktoobri lõpus elektriveokit, mis suudab läbida korraga kuni 350 kilomeetrit ja kanda 11-tonnist koormat. Sõidukil on 300 kWh akupakk. Tesla kavatseb oma rekat sellega võrrelda.
Üritus pidi algama poole tunni eest. Miks Tesla otsevoog endiselt tühi ja pime on?
Kas maailm vajab Tesla isejuhtivat elektriveokit? Rekaturgu jälgides võib sellisel projektil kindlasti näha mõtet firma enda jaoks, kuigi rohkem kasu võiksid tuua Model 3 sedaan või Model Y krossover.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised