Opeli uue põlvkonna turbomootor vahetab välja jõuallikate perekonnad
Esimene esitletavatest uutest mootoritest on turboülelaadiimisega 1598 cm³ neljasilindriline otsesissepritsega ja käivitamis-seiskamissüsteemiga bensiinimootor. Uus SIDI (sädesüütega otsesissepritsega) ECOTEC mootor on saadaval erinevate võimsustasemetega ja mitmete mudelite puhul. Tootmine Ungari Szentgotthardti tehases 2012 aasta lõpus.
Peamised kohad, millele keskenduti, olid sujuv kiirendus, suur tõmbejõud, madal müratase ja väike kütusekulu. Rõhk seati pöördemomendile, mille puhul insenerid saavutasid kuni 187,5 Nm töömahu liitri kohta – lähtekoht suurel hulgal toodetud bensiinimootorite puhul. Maksimaalne pöördemoment on kuni 300 Nm ning see on olemas juba 1 700 p/min juures. Kuni 200 hj tippvõimsus saavutatakse 4700 p/min juures. Eelmise 1,6-liitrise töömahuga turboülelaadimisega bensiinimootoriga võrreldes on 13 protsendi võrra vähendatud kütusekulu ja CO2 heitmetaset.
"Vaid kaheteistkümne kuu jooksul oleme turule toonud kolm täiesti uut mootorite põlvkonda. See näitab, kui kiiresti me esitleme uusi tooteid," ütleb Opeli tegevjuht Karl-Friedrich Stracke. "Meie uus 1,6-liitrise töömahuga otsesissepritsega mootor on pöördemomendi suhtes tõeline hiiglane. Võimsus koguneb väga sujuvalt ja vaikselt," selgitab bensiinimootorite tootmisdirektor Thomas Johnen.
Esimene Opeli sädesüütega otsesissepritse tehnoloogiaga mootor, 114 kW/155 hj "2.2 ECOTEC direct" tegi oma debüüdi 2003. aastal Opeli Signumi ja Vectra mudelitel, millele järgnes Astra. 2007. aastal tuli müügile esimene turboülelaadimisega otsesissepritsega 2,0-liitrise töömahuga 194 kW/264 hj bensiinimootor. Aasta hiljem esitleti seda mootorit Insignial ja see oli Opeli lipulaeval saadaval kahe variandina: 162 kW/220 hj ja 184 kW/250 hj. Uuel Astra OPC-l on selle mootori uusim versioon, mille võimsus on 206 kW/280 hj.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!