Opel Insignia, suurepärane tarbeese

 (15)

Opel Insignia, suurepärane tarbeese
Opel

Vaatame tõele silma. Olgu uus Opel Insignia nii uhke kui tahes, tegelikult on tegemist ikkagi tarbeesemega. Kodumasinaga.

Insignia on olnud väga hea tarbeese. Ehkki pole just palju tarbeesemeid, mida maailmale presenteeritakse otse Londoni City südames Toweri silla kõrval. Insigniaga just nii tehti, ta laskus taevast alla kapslis, mis pidi kujutama kosmosetulnuka maabumist. Midagi ebamaist temas küll polnud, nagu hiljem selgus, ent üheksa aasta jooksul saavutasid üle 900 000 ostja vajadused-võimalused optimumi just Insignias.

Üheksa aastat on ka piisavalt pikk aeg, et tarbeese põhjalikult moest läheks. Seega tere tulemast, Insignia teine põlvkond ehk Insignia Grand Sport!

Matsakavõitu Insignia A kõrval paistab Insignia B saledana nagu keskmine kodanik raskekaalutõstjate seltskonnas.

Mis sport? Mis suur sport? Vaat ei tea. Nimetus märgib sedaankeret (mida liigitaksin küll luukpäraks, aga see on maitseküsimus), universaal kannab tiitlit Sports Tourer. Võib-olla peeti silmas, et uue Insignia, vabandust, Insignia Grand Sporti pakiruumi mahub varasemast rohkem kabenuppe või kurnimängukurikaid? Mis muide ei vasta tõele. Pakiruumi mahust läks põlvkonnavahetuse käigus tervelt kümme liitrit kaotsi (tõe huvides: universaal-Insignia pakiruum suurenes tunduvalt). Vahet ei märka ilmselt keegi, sest ka 490-liitrise mahu üle pole põhjust kurta. Samal ajal ulatub pakiruum nii kaugele auto sügavusse, et üle tagakaitseraua küünitades on ennast määrimata võimatu tagumistele nurkadele ligi pääseda. Pakiruumi ülipositiivse omadusena tuleb mainida võimalust tagaiste seljatuge (ositi) ühe liigutusega alla lasta ja pärast jälle ühe liigutusega üles tõsta – ei mingit janti keerdukiskuvate ja igale poole vahele jäävate turvavöödega. Või mõeldi spordi all fakti, et Insignia tegi läbi karmi saleduskuuri? Tootja raporteerib, et kaalusääst ulatus sedaanil kohati 175 kiloni, mis mõistagi kajastub sõiduomadustes, kütusekulus ja välimuses. Matsakavõitu Insignia A kõrval paistab Insignia B saledana nagu keskmine kodanik raskekaalutõstjate seltskonnas, üldpilti võiks isegi elegantseks nimetada.

Loe veel

Isegi kõige rajuma kiirenduse ajal pole mootorit õieti kuuldagi, aga rehvimüra jõuab sõitjate kõrvu kahjuks lubamatult valjult.

Karm saleduskuur

Kas sport kajastub ka sõiduomadustes? Vähem motoriseeritud versioonidel mitte, ja kangemaid seekord prooviks polnud. Kergelt ja sundimatult toimub edasiliikumine küll. Insignia baasmootorid on 1,5-liitrised, võimsusega 140 või 165 hobujõudu. 165 hobujõudu, olgugi et pärit 1,5-liitrisest „mikromootorist”, liigutavad Insigniat päris usinalt. Mitte ainult maanteel kruiisides või linnas siksakitades, vaid ka ralli kiiruskatseks sobival metsavaheteel. Mootorit pole isegi kõige rajuma kiirenduse ajal õieti kuuldagi, aga rehvimüra jõuab sõitjate kõrvu kahjuks lubamatult valjult.

Muidu ruumikas salongis piirab kaunilt sale siluett tagaistujate pearuumi ja kukal kipub laepolstri vastu käima juba keskmist kasvu eesti mehel. Opel

Põhimõtteliselt sama hinnang – saab hakkama kõigis oludes, aga ei mingit sporti – kehtib vedrustuse kohta. Kiiretes kurvides triigib veermik edukalt välja kõik teekonarused. Ohtu, et tagaosa võiks mõnel suuremal kühmul lendu tõusta ja auto teele risti paisata, ei tekkinud usinast proovimisest olenemata kordagi.

Opel

Kui tempomaadi kiirust hoidma panin, otsustas selle juhtelektroonika kurvides igaks juhuks siiski hoogu maha võtta, ehkki rehvide pidamise piiri ei paistnud veel kuskilt.

Tasemel panipaigad

Tarbeeseme tarbimisväärtusest rääkides tuleb kiitusega üle külvata Insignia siseruum. Üheksa aastat tehnika arengut on seal selgelt näha, aga elektroonika uuendamine on ju „lihtne”. Palju keerulisem on lihtlabastele panipaikadele koha leidmine. See õnnestus Insignia loojatel edukalt. Kuna proovisõiduürituse marsruut läbis ka üht Põhja-Eesti veinitalu, andis see ootamatu võimaluse... Ei, mitte „sporti” teha ja võidu veini juua, vaid proovida, kas ja kuidas 0,75-liitriseid vahuveinipudeleid autosse ära paigutada. Selgus, et need mahuvad mitte ainult esiuksetaskusse, vaid isegi tagaukse pudelihoidikusse. Sehr gut, meine Herren!

Pakiruum ulatub nii kaugele auto sügavusse, et üle tagakaitseraua küünitades on ennast määrimata võimatu tagumistele nurkadele ligi pääseda Opel

Ainus muidu ruumikas salongis ilmnenud iluviga on see, et kaunilt sale siluett piirab tagaistujate pearuumi ja kukal kipub laepolstri vastu käima juba keskmist kasvu eesti mehel. Kõigis muudes dimensioonides võib sisemõõtmeid ainult kiita.

0,75-liitrised vahuveinipudelid mahuvad mitte ainult esiuksetaskusse, vaid isegi tagaukse pudelihoidikusse. Sehr gut, meine Herren!

Insignia parim osa hakkas välja paistma alles pimeduse saabudes. 32 tükist koostatud maatriks-LED esituled valgustavad teed muinasjutuliselt hästi, ent see pole veel kaugeltki kõik. Õige kaifi saab neist siis, kui teine auto vastu tuleb ja Insignia hakkab kaugtulesid lähitulede vastu ümber lülitama. Tegelikult ümberlülitamist ei toimu, lihtsalt osa valgusdioode kustub ja valgusvihu kuju muutub. Protsess toimub kiiresti, aga sujuvalt ja ainuüksi selle jälgimine on põnev. Kahju ainult, et seda imetehnikat kahele odavamale Insignia versioonile ei pakuta. Kes aga valib Dynamic- või Innovation-varustuse, sellele soovitan soojalt investeerida veel 1450 eurot ja maatriks-LED esituled juurde tellida. Iga viimane kui sent läheb asja ette.

Insignia parim osa hakkas välja paistma alles pimeduse saabudes. 32 tükist koostatud maatriks-LED esituled valgustavad teed muinasjutuliselt hästi. Opel

Insignia saab hakkama kõigega, milleks ta tarbeesemena mõeldud on. Vaevalt jõuab Opel Insignia kunagi tulihingeliste autofännide unenägudesse kui kättesaamatu ihalusobjekt, ent puhtpraktilisest seisukohast on ta suurepärane. 

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised