Opel Adam S: päkapikumõõdus kurvikuningas, kannab ka rasket vastutust


Opel Adam S: päkapikumõõdus kurvikuningas, kannab ka rasket vastutust
accelerista.com

Lõppematu kaifi retsept: 370 sentimeetri pikkusesse keresse 150-hobujõuline mootor ja ulmeline teelpüsivus. See ongi Opel Adam S.

  • Opeli ralliprogrammi tuumikmudel
  • Igapäevaselt sobib kähkusõiduhullule
  • Hind alates 17 000 eurost

Vahendab Accelerista

Pisiauto formaadis „taskuraketid“ on tänapäeva Euroopas üsna haruldane nähtus. Ma räägin mitte sportpõrandamattidega vääristatud mudelitest, vaid ikka ehtsatest paugupillidest. Pikkus mitte üle 380 sentimeetri, hobujõude vähemalt 120.

Renault Twingo Sport on ammu areenilt lahkunud, Citroën C2 VTS kadus veelgi varem. Praegusest ajast meenub ainult Abarth 595 (Fiat 500 erimudel). Sestap ei pea Opel Adam S just üleliia konkurentsi kartma, pisikeste kähkusõiduautode turg on sama hästi kui olematu.

Millest on minul kui viis aastat C2 VTS-i kasutanul tuline kahju. Aga no mida ma teha saan, kui keskmine tossukulutaja nõuab järelejätmatult pargimaastureid. Autotootja tahab ju ikka raha teenida ja peab publiku nõudmistele vastu tulema. Rafineeritud maitsega, ent mitte eriti paksu rahakotiga ostjad jäävad paratamatult tähelepanuta.

Seotud lood:

RALLIPROGRAMMI TUUMMUDEL Sel taustal on Opeli samm – tuua turule 370 sentimeetri pikkune ja 150-hobujõulise mootoriga auto – kahtlemata julge. Adam S kannab ka rasket vastutuskoormat, sest just sellele mudelile toetub Opeli ralliprogramm.

Nimelt homologeeriti R2-reeglitele vastav Opel Adam juba 2014. aastal autospordivõistlustel kasutamiseks. Nende autodega saab sõita enam-vähem kõigi tasemega võistlustel kuni MM-etappideni välja. Opelil on ka programm edukamate sõitjate toetamiseks.

Tänavasõiduks mõeldud Opel Adam S pole muidugi võrreldav rallikaga, pakkudes siiski suud kõrvuni venitavaid sõiduelamusi.

DISAIN Vaata kust otsast tahad, Adam on loodud Fiat 500/Abarth 595 vahetuks konkurendiks pisi-edevautode segmendis. Imelühike, ent samas kõrge ja lai kere, suhteliselt kallis, tohutult individualiseerimisvõimalusi (mis avalduvad efektsete värvikombinatsioonide ja mustritena), nüüd lisandunud ka kähkusõiduversioon.

Samas on Adam umbes 14 sentimeetrit pikem kui 500/595. Suurem osa sellest lisapikkusest paistab asuvat ebaproportsionaalselt pikas autoninas. Buratino nina võib olla ka sunnitud lahendus, olgu siis vahepeal karmistunud turvanõuete või esivanemate pärandi (Adam ehitatakse Corsa lühendatud põhjale) tõttu.

Adamis istutakse veidralt kõrgel, S-mudeli Recaro sportistmed (lisa, tekstiilkattega 1300 eurot, nahaga 2100) on iga kähkusõitja unistus. Kõik vajalikud kehaosad saavad toetatud, sportlikku hõngu lisavad seljatoesse tehtud avad, mis võimaldavad paigaldada ka neljapunkti-turvavöid.
Loe edasi siit

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare