Tänaseks pole GL-1’dest tegelikult ühtegi säilinud, ei katusekupliga ega kabriolette. Küll aga õnnestus arhiivifotode ja jooniste põhjal auto taasluua ning vägeva punase hot-rod’ina seisab see nüüd automuuseumis nagu Majakovski luulekogu raamaturiiulis.

Kinnise katusega, omalaadse aerodünaamilise läki-läkiga GL-1 on projekti teine etapp, mis arendas juba tervelt sada hobujõudu. Ning tippkiiruseks mõõdeti juba 161,84 km/h – tõeline triumf nõukogude inseneridele! 1941. a. tehti algust ka kolmanda põlve konstrueerimisega, ent ilmsetel põhjustel jahenes huvi kiisukatsete vastu tol ajal järsult.

Aleksander Bušujevi autotöökoda otsustas 2006. a. legendaarne auto taas üles ehitada. Kuna midagi ühestki eksemplarist alles polnud, valmistati replika peamiselt vanade fotode järgi. Nüüd, neli aastat hiljem, on GAZ M-1 originaalosadest komponeeritud objekt valmis ning sümboliseerib üht ekstravagantset lõiku nõukogude autoajaloos eredalt.

Vanu ja uusi pilte GL-1'st näed SIIN.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!