Just sellise reisi - Eestist Šveitsi mägiteedele (väikese põikega Monacosse) - on kolme nostalgilise autoga ette võtnud seltskond, kelle tegemistest ja käekäigust saab lähemalt lugeda blogist nimega Vanaisa autoga.... Ekipaažis on kaks Zaporožetsit (kollane ZAZ968M ja roheline ZAZ968M) ning VAZ 21061, mis on klassikalise „null-kuue“ pisut modifitseeritud versioon.
Seltskonna eesmärk on sõita risti-põiki läbi Šveits ja põigata korraks ka Vahemere äärde Monacosse.

Kas masinate näol on tegu täisoriginaalidega, nagu need Zaporižžjas (venekeelse nimega Zaporožjes) ja Togliattis liinilt veeresid? Üks automatkajaist Tiit Aedviir ütleb, et sajaprotsendiliselt mitte. "Mõlemal ZAZ-il on parandatud õlijahutust, kuna see on pikkadel sõitudel just põhiprobleem," rääkis ta Fortele. "Ja ühele ZAZ-ile on peale pandud lääne karburaator, teisel on see sootuks asendatud täisautomaatse sissepritsega. Mootor ja muud agregaadid on siiski enamjaolt originaalid.“

ZAZ 968M.

Selle ajani, kui rändurid olid Austriasse Hollersbachi jõudnud (esimesed 2000 km), oli kõik kulgenud suhteliselt hästi. Tõsi, kohe Tallinnas vajas roheline ZAZ uut bensiinifiltrit, Lätis kollane „sapik“ varuratast ja Poolas uut generaatori rihmaratast. Ent need pisivead lahendati ruttu.

Eilsest blogipostist võis aga lisaks lugeda, et masinad ei talu kuigi hästi vihma: "Täiesti normaalne oli 1,5 h sõitude vahel pool kruusi vett autost välja visata ja mitmeid paare sokke armatuuril ja mootori kõrval kuivatada," kirjutatakse seal.

VAZ 21061

Tähelepanu saavat autod Aedviiru sõnul reisil palju, igas peatuspunktis tullakse Aedviiru sõnul masinat uudistama ja juttu tegema, endistes liidumaades peamiselt nostalgiast, ent mujal puhtalt ägeda vaatepildi tõttu.