Prince’i helgemad pead taipasid, et ringrajal saavutatud võidud mõjuvad hästi ka müüginumbritele.

Suurelt luksussedaanilt nimega Gloria võeti 6-silindriline 2-liitrise töömahuga mootor ja pigistati see palju väiksema Skyline’i kapoti alla. Ruumi leidmiseks tuli isegi pikendada auto teljevahet.

Tänu sellisele ilulõikusele muutus Prince Skyline 2000GT võimsuse ja kaalu suhe drastiliselt. Tehnikud panustasid projekti lugematult palju ületunde. Klientidele suudeti valmistada koguni 100 Prince Skyline’i, mis kõik vastasid rangetele võistlusreeglitele.

Esimene Skyline sai valmis 1. mail 1964 ja osales juba kahe päeva pärast esimesel võistlusel. Debüüt oli ühtaegu nii mõru kui ka magus. Kuigi võit läks Porschele, kuulusid Skyline’idele kõik kohad alates teisest kuni kuuendani. Meeletult tööd rabanud tehnikud ja insenerid ei saanud vast ise arugi, et olid loonud midagi palju suuremat kui üks sportauto. NISMO vaim oli end esimest korda ilmutanud.

Prince ühines 1966. aastal kiiresti laieneva Nissaniga. Juba järgmisel aastal tuli välja Skyline (S57), millel oli oma aja kõige võimsam 1.5-liitrine mootor. Edu jätkus ja 1969. aastal ilmus autodele esimest korda nüüd juba legendaarne märk GT-R. Kuigi alguses oli tegemist sedaaniga, tehti GT-R-ist kiiresti ka kupeekerega versioon. Kaalu vähendamiseks võeti võistlusautodest kõik liigne välja. Lahendus osutus üliedukaks ning tõi aastatel 1969–1972 kokku viiskümmend võitu.

Nissan Skyline R32
Nissani autospordiga seotud projektid jagati 80ndate keskel kahte divisjoni, üks tehasemeeskondade jaoks, teine aga oli suunatud eraklientide teenindamisele. Samas jäi kogu tegevuse põhiidee täpselt samaks nagu see oli olnud juba Prince Skyline’i valmimise ajal. NISMO on loodud selleks, et teha Nissani uuenduslik tehnoloogia ja sellega kaasnev sõidurõõm igaühele kättesaadavaks.

1989 valmis Nissanil lõpuks auto, mis tõi NISMO filosoofia ja kvaliteedi juba väga paljude autofännide teadvusesse üle terve maailma. Nii suure hüppega sai hakkama Nissan Skyline R32.

Skyline’i edu mudel oli pealtnäha lihtne — lisame neljarattaveole ka nelja ratta juhtimise — ja samas halastamatult efektiivne. Juba esimesel aastal võttis R32 Jaapani GT sarjas 29 stardist 29 esikohta ning domineeris kogu sarja neli aastat järjest. Austraalias sai Skyline sama ülekaaluka edu eest endale isegi hirmuäratava hüüdnime — Godzilla.
Kiire hirmuvalitseja järglane, Skyline GT-R (R33), oli esimene seeriatootmises olev auto, mis läbis kuulsa Nürburgringi Nordschleife vähem kui kaheksa minutiga.

Tuntud kogu maailmas
NISMO märgiga autode edu jätkus ka 90ndatel ja eriti kiire oli tuntuse kasv Euroopas ning Ameerika Ühendriikides. Kindlasti aitasid sellele kaasa sellised võidud nagu Skyline GT-R (R32) üldvõit Spa 24 tunni sõidul 1991. aastal ning Nissan R390 GT1 kolmas koht Le Mansis 1998. aastal.

2004. aastal tuli turule NISMO-s välja töötatud Fairlady Z, mida Ameerikas ja Euroopas teatakse kui 350Z-i. Seegi mudel sai hakkama eht-nismoliku stardiga. Pärast esimese sõidu võitmist võeti oma nimele ka Jaapani Super GT sarja tiitlid nii juhi kui meeskonna arvestuses — seda kahel aastal järjest!

2008. aastal jahmatas Nissan automaailma uue Nissan GT-R’iga. Auto, millest räägiti ülivõrretes, tõi autospordi ka kogu suurfirma fookusesse. Juba esimesel aastal võitis GT-R Super GT sarja meistritiitli, sama saavutust korrati ka 2011. ja 2012. aastal.

Hübriid-NISMO Le Mansile
Nissani osalus autospordimaailmas on täna aktiivsem kui kunagi varem. Samal ajal, kui NISMO märgiga mudeleid on üksteise järel jõudmas Nissani müügisalongidesse, näitab GT-R GT3 oma võimsust paljudel ringradadel üle maailma.

Sel aastal osaleb Nissan Le Mansi 24 tunni sõidul täiesti ainulaadse Nissan GT-R LM NISMO-ga. Tavasid eirates on see GT-R esiveoline, ees asuva 3-liitrise mootori ja energia taaskasutussüsteemiga. Eripäraks on ka see, et ees kasutatakse tunduvalt laiemaid 13-tolliseid rehve kui taga.

NISMO tegeleb aktiivselt ka elektriautode võistlussarja arendamisega. Liitiumakudel töötav Nissan Leaf NISMO RC on jätkuvalt arenev liikuv laboratoorium elektriauto komponentide ja aerodünaamika arendamiseks. Praegu saavutatakse 100 km/h juba 6,8 sekundiga, kuid kindlasti ületatakse see piir peagi.

Alates NISMO brändi ametlikust lansseerimisest 1984. aastal on selle tuntus levinud üle terve maailma. Aastad mööduvad, kuid inimestele tähendab NISMO tänagi suurt kirge autode ja nende arendamise vastu. Väga hästi kinnitab seda Jaapanis igal aastal toimuv NISMO Festival, mis toob kokku tuhandeid autofänne ja viimase peale tuunitud autosid. Enamus neist on üles ehitatud, kasutades NISMO lisavarustust ning osasid, mida saab osta nii veebist kui valitud Nissani edasimüüjate juurest.

Kõik kodumaised NISMO fännid ei pea aga Nissani tipptehnoloogia nautimiseks kaugele Jaapanisse sõitma. Euroopas pakutakse lausa kolme ülivõimsa sooritusvõimega NISMO mudelit, milleks on Juke NISMO RS, GT-R NISMO ning 370Z NISMO, mis kõik võimaldavad tunda end maanteel just nagu spordiauto roolis. Lisaks nendele kolmele mudelile esitleti sportautosõprade rõõmuks eelmise aasta Pariisi autonäitusel ka tuliuut Nissan Pulsar NISMO ideeautot.

Täpsemalt Nissan NISMO mudelitest www.nissan.ee.