Nii nagu 30 aastat tagasi: Helsingi saab uuesti trammiliini number viis
Helsingis sõitis trammiliin number 5 aastakümneid, kuni ta 1980. aastatel suleti. Nüüd on lõpuks otsustatud vana number käiku tagasi tuua. Nii nagu traditsiooniks, saab alates 20. juunist selle numbriga trammis sõita raudteejaama juurest piki Mikonkatu ja Aleksanterinkatu tänavaid Katajanokka sadamaterminali juurde ja tagasi, kirjutab Helsingin Sanomat.
Seni märksa pikemat liini pidi sõitnud tramm 4T pannakse kinni. Edaspidi peavad selle kasutajad sõitma Katajanokkale trammiga number neli ja siis veidi maad jala käima.
Helsingi linn jätkab ka trammiteede võrgu laiendamist, mis 2026. aastaks peaks ühendama keskusega ka Jätkäsaari, Hernesaari ja Pasila linnaosi.
Helsingi trammiliiklus algas juba aastal 1890 hoburaudteena (trammivaguneid vedasid hobused), kuid asendati elektritrammidega juba 1900. Tänaseks on võrk laienenud 13 liinile ja ka trammi number viis naasmine seda üldarvu ei muuda.
Ka Helsingi ajalugu teab kavandeid kiirtrammiliinide rajamiseks, mida esimesena pani kirja kuulus arhitekt Eliel Saarinen juba 1918. aastal, kavandades küll linna keskmeks Pasilat.
1965. aastal langetatud otsus rajada Helsingi metroo on igatahes külmutanud kiirtrammiliinide kavad aastakümneteks (kuigi lõplikult maha pole kiirtrammi ideed ka Helsingis maetud).
21,1 kilomeetrine ühest liinist koosnev metrooühendus avati Helsingis 1982.
VÕRDLUSEKS
Tallinnas oli küll 1919. aastal laual ka kavand üheksaks trammiliiniks
(mis oleks osaliselt kulgenud läbi vanalinna ja ühendanud linna näiteks
Nõmme ja Piritaga). Kuid see ei teostunud. Vaata siit: http://www.tarkvarastuudio.ee/tallinn_linnaarhiiv/149-5-1154.htm