Neljanda põlvkonna Kia Rio: sünnist saati (kolmesilindriline) tiigrisüda sees
Kompaktklassi autodele on reeglina kolm nõudmist: see peab olema usaldusväärne, taskukohane nii osta kui pidada, ja viimaks – olema nägus. Lissaboni ümbruses tehtud proovisõit neljanda põlvkonna Kia Rioga veenas, et selle aasta aprillikuu viimasel nädalal Eestisse jõudvat uudismudelit tasub proovima minna küll.
- Meeldiv, “saksapärane” ja kaasaegne välimus
- Ruumikas, detailideni läbi mõeldud sõitjateruum
- Südikas kolmesilindriline, 120 hj “tiigrisüda”
- Kia Rio hind algab 12 tuhande euro piiri alt
Riole esmakordselt paigaldatud 3-silindriline mootor ületab ootusi. Arvestades Kia Rio varasemat arvukat kasutajaskonda ja suhteliselt vähe ilmnenud koosteprobleeme, on põhjust uskuda, et ka uus Kia Rio täidab seatud nõudmised kuhjaga.
PÕNEV LÕUNA-KOREA Lõuna-Koreas töötatakse palju. Kultuur on lihtsalt selline. Keskmine töötaja teeb aastas 2113 töötundi, Eestis on sama number 1852. Kas need on ainult ületunnid, mis vahe sisse rebivad ja mida sealmaal peetakse reegliks?
Ei, see on üsna korrapäraselt tehtud töö. Korea töömesilasel on aastas kõigest 15 tööandja poolt tasustatud puhkusepäeva ja sisse tuleb mahutada võimalikult palju.
See selgitab, miks Aasia turistid kiiresti Tallinna Raekoja eest järgmist kultuurielamust püüdma kihutavad. Meil siin oma vaba 28 kalendripäevaga, millele lisandub veel 11 riigipüha, on ehk põhjust olla pisut rahulgi.
Aga 50-miljonilise elanikkonna (seda on pisut enam kui Hispaanias või Ukrainas) lisatöötunnid on viimastel aastakümnetel usinasti konverteeritud terase ja elektroonikakomponendite kaudu tehnikaimedeks.
Kõik teavad Samsungit, LG’d, Hyundai’d. Ja muidugi Kiat, mille aktsiapakist kolmandik kuulub tegelikult Hyundai omandusse. Kõik teavad ja tarbivad rõõmuga.
RIO NELJAS Kia neljanda põlvkonna Riod valmivad Lõuna-Korea Sohari tehases. See on paik, mida Kia ise nimetab Korea autotööstuse sünnikohaks.