Neli üllatuslikku autot, mille väärtus on viimase kümne aastaga plahvatuslikult kasvanud

 (30)
Neli üllatuslikku autot, mille väärtus on viimase kümne aastaga plahvatuslikult kasvanud
FotokollaažFotokollaaž

Soome Auto Bild avaldas 50 autost koosneva edetabeli, mis sisaldab masinaid, mis viimase kümne aasta jooksul märgatavalt väärtust juurde kogunud on. Autode hinnaandmed koguti Saksamaal 2008. ja 2018. aastal. Forte avaldab nimekirjast meie jaoks neli kõige üllatuslikumat autot.

Mercedes-Benz 280 (W 123)

W123 mudeliseeria koosnes suurtest pereautodest, mis toodeti aastatel 1976-1985. Mercedes-Benz 280 W123 mudelit toodeti aga 1971.-1981. aastani. Masinal on 2.8-liitrine M110 I6 mootor, mis suudab välja võluda 115 kilovatti võimsust, väändemoment on 222 Nm. Kokku müüdi kõikide W123 mudeliseeria masinate peale umbes 2,7 miljonit autot.

Masina hind on võrreldes 2008. aastaga teinud 211% tõusu - kui varem sai sellise auto kätte 3900 euro eest, siis praeguseks on hind kerkinud 10 900 euroni.

Mercedes-Benz 280 (W 123). Fotol on tegemist küll tavalise 280 asemel 280 E-ga, millel on võimsam mootor. Foto: OSX/Wikimedia Commons

BMW 320 (E21)

BMW 320 E21 on üks esimesi kolmanda seeria BMW-sid, mis on praeguseks tõenäoliselt kõige tuntum mudeliperekond terves maailmas. Sõiduk oli seeriatootmises 1977. aastast kuni 1982. aastani. Auto on saadaval kaheukselisena ning selle jõuallikaks on kuuesilindriline ridamootor, mille võimsus ulatub 90 kilovatini ja suudab välja pigistada 160 Nm suuruse väändemomendi.

Sellise BMW hind on viimase 10 aasta jooksul Saksamaal kerkinud 213%. Veel kümme aastat tagasi oleks taolise masina saanud 3200 euro eest, praeguseks ulatub hind juba viiekohalise arvuni - hinnanguliselt maksab auto umbes 10 000 eurot.

BMW 320 (E21) Foto: Jiří Sedláček, Wikimedia Commons


VW Golf I

Kompaktautode klassika Volkswagen Golf, mille esimene põlvkond nägi ilmavalgust 1974. aastal, on paljude inimeste lemmik ka veel tänapäeval. Loomulikult ei ole suurem osa tänapäevastest Golfidest nii arhailised kui kõnealune mudel ning pakuvad mugavamat sõiduelamust. Golf Mk I-l oli suur mootorivalik - kokku 11 erinevat mootorit, mis suudavad välja anda 37 kuni 82 kilovatti (arvestades ka GTI versiooni). Mootori töömaht jääb 1.1-1.6 liitri vahemikku ning väändemoment ulatub 77-130 Nm-ni. Nelja-või viiekäigulise käigukastiga masinat on üle maailma toodetud hinnanguliselt 6,8 miljonit tükki.

Ka Golf I hind on läbi teinud mitmekordse hinnatõusu - kümme aastat tagasi oleks auto maksnud 1600 eurot, praeguseks tuleb välja käia juba 5300 eurot (231%).

Volkswagen Golf MK I Foto: Alessandro Antonelli, Wikimedia Commons

VW Kleinbus (T3)

Legendaarne väikebuss, mida omal ajal ka Eesti tänavatel hulgaliselt ringi vuras. Sõidukit toodeti 1979. kuni 2002. aastani ning seda kasutasid ühtviisi nii matkajad, ehitajad, sõjaväelased, tuletõrjujad ja teised. Masinast ehitati mitmeid kastiga- ja muid eriversioone. Kokku on võimalik valida üheksa erineva mootori hulgast, mille töömaht ulatub 1.6 kuni 2.6 liitrini ning pakuvad 37 kuni 134 kilovatti võimsust. Käigukaste on kolm: nelja või viiekäiguline manuaalkäigukast või kolmekäiguline automaat.

Kui kümme aastat tagasi oleks legendaarse bussi saanud 2500 euro eest, siis nüüd on selle hind kasvanud 9700 euro juurde (288%).

Volkswagen T3 buss Foto: Rudolf Stricker, Wikimedia Commons


Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare