Seos Ukraina sõjaga on pigem kaudne, ometi on selge, et otsuse, olgugi ajutise, kutsus esile Venemaal valitsev bürokraatlik surve, majanduslik ebakindlus ja ennekõike Venemaa automüügi nutune tulevik, vahendab Wall Street Journal.

Eelnevalt on GM juba pea terve aastakümne näinud kahjumeid ja raskusi Euroopa turul, mõistagi  seoses vahepeale mahtunud suure majanduskriisiga, kuid nüüd on nende eesmärgiks siiski kahjumist välja tulla. Ja ilmnes, et just Venemaal toimuv võib seegi kord kirvena jalad alt lüüa.

Ja põhjused polnud seotud vaid hetke olukorraga, Venemaa on tõestanud end ebamugava äripartnerina. Venemaa nõuab nimelt igalt autotehaselt vähemalt 300 000 auto tootmist, sest muidu keeratakse tehasele kaela varuosade impordimaksud. Ilma selliste nõueteta oleks GM ehk suutnud Venemaal jätkata.

Autotootjatele on Venemaal tegutsemine olnud läbi aegade kahe otsaga mõõgaks, mis võib välisinvestorile varem või hiljem kätte maksta. GM otsustas nüüd, et raha on parem suunata mujale. Peterburi autotehas lõpetab töö selle aasta keskel. GM lõpetab ka oma koostöö GAZ-iga, kes on kokkuleppel tootnud Chevroleti autosid Venemaal. Kaubamärk Opel tõmmatakse Vene turult ära aasta lõpuks, kuigi importautodena võib neid edasigi Venemaal näha. Ka jääb püsima GM-i ühisfirma AvtoVaziga, mis toodab Chevrolet NIVA nimelisi autosid.