Nädal elektriauto roolis: Hyundai Ioniq, täitsa tavaline (hea) auto
Elektri jõul sõitvad autod jõudsid Eesti laiema avalikkuse teadvusesse ligi 5-6 aastat tagasi, kui riik tegi saastekvootide müügi osas diili Mitsubishi’ga ja lisaks laadimisvõrgu väljaehitamisele jõudis meie teedele üle 500 iMiev-nimelist liikurit.
- Täiselektriline Hyundai Ioniq sobib igapäevaautoks
- Aastane sääst võrreldes tavaautoga üllatavalt väike
- Hind alates 34 990 eurost
Vahepealsel ostusoodustuste ajastul, mil maksimaalne hüvitussumma küündis maailmas pretsedenditu 18 000 euroni, sigines eestlaste autoparki ka hulgaliselt Nissan Leaf’e ja päris mitmed eksklusiivsed Tesla Model S-d.
Viimane kuulub endiselt automaailma kõrgklassi ja heameel on tõdeda, et autofirmade tootevalikusse on tänaseks lisandunud hulganisti vähem või rohkem elektri jõul sõitvaid autosid (loe – täis-elektrilisi, pistiku- või lihtsalt hübriide).
Seejuures proovivad tootjad õnne nii tavamudeli elektriversioonidega (Ford Focus, VW Golf) kui ka spetsiaalselt loodud uute mudelitega (Nissan Leaf, BMW i3).
Hyundai astub tootjana pigem viimast teed ja kuigi Ioniq evib tegelikult kolme jõuallika varianti, siis puhtalt sisepõlemismootoriga versiooni valikus pole. Nii konkureerib Ioniq suures plaanis näiteks Toyota Priusega, kuigi proovisõidus käinud täiselektrilisena võib Eestis müüdavates masinatest võrdlusmomendiks võtta tollesama Nissan Leaf’i.
Loe edasi siit