Erinevalt Euroopa ja Jaapani aasta autode valimisest on siin siiski tegemist üheainsa ajakirja valikuga, märgib Auto.com.

Sealjuures võtavad ajakirja töötajad arvesse ka kõikvõimalike USAs läbiviidavate testide ja katsesõitude tulemused. Sel aastal pretendeerisid Motor Trendi aasta auto tiitlile 27 eri marki masinat. 60 aastat kestnud aasta auto nimetamise ajaloo jooksul võitis Ford Thunderbird selle tiitli juba neljandat korda.

Ostjate seas on Ford Thunderbirdi uus mudel osutunud sedavõrd edukaks, et kontsern kardab musta turu tekkimist edasimüüjate vahendusel. Selle ärahoidmiseks saatis kontsern oma kõigile USA diileritele korralduse hoiduda autode müümisest potentsiaalsetele edasimüüjatele, teatab Auto.com.

Kui Fordi diiler tabatakse Ford Thunderbirdi müümiselt edasimüüjale, ei saa diiler 2002. aasta jooksul ühtegi seda marki autot. Mõningatel andmetel müüvad äritsejad poes 39.000 dollarit (663.000 Eesti krooni) maksvaid autosid edasi 50.000 dollariga (850.000 krooni).

Lisaks sellele soovitas Ford oma diileritel võtta kahtlasematelt ostjatelt allkiri selle kohta, et auto jääb nende omandisse vähemalt pooleks aastaks. Praeguseks on Ford saatnud müügile üle 3000 uue Ford Thunderbirdi. Tuleval aastal on neid kavas valmistada ligi 25.000.