• Lihtsalt käsitsetav linnamaastur
• Tulekul ka kiirlaetav pistikhübriid
• Hind alates 23 500 eurot (2WD)

Ülejäänud mudelitest ei küündi oma klassi eelistatuimate hulka ei Pajero, Grandis ega ka Colt, mille asemik Space Star (mujal maailmas ka Mirage) varsti müügile peaks jõudma. Vaid Lancer ning krossoverid ASX ja Outlander näivad oma koha enam-vähem välja mängivat. Viimasest täna juttu teemegi.

Vana kooli auto

Mõnikord annab mudeliuuenduse läbi teinud autolt väliseid muudatusi pea tikutulega taga otsida. Outlanderi puhul on lood teisiti. Uus läbis totaalse muutumise ja kuigi eelkäijaga mõõtudelt küllalt sarnane, ei õnnestu neid kahte omavahel kuidagi segamini ajada.

Disainikeel on rahulik ja viguriteta, ehk isegi pisut emotsioonitu. Esiosas püüavad pilku tuledega ühe joone moodustava iluvõre läikdetailid, samuti hõbedase ümbrisega udutuled, mis veidi üht teist “Out”-sõnaga algavat Eestis ülipopulaarset mudelit meenutavad.

Kõrge ninaosa tundub maasturlik, kuid pikad ülendid ja diiselversiooni 190 mm kliirens (bensukal 215 mm) räägivad sellest, et tõsisele maastikule selle masinaga siiski asja pole.

Baasversioonil veavad sealjuures vaid esirattad, ülejäänud variantidel aga saab juht nupust valida nii automaatselt toimiva kui ka lukustatava nelikveo.

Sõitjateruum on minu arust meeldivalt nn.“vana kool”. Tänu nuppude vähesusele saab ülevaate seadistamist vajavatest funktsioonidest mõne hetkega ja ka iste kohandub imekergesti. Lähiajaloost ei meenugi mõnda sõidukit, millega nii kiiresti sina peale oleks saanud. Antud kontekstis tasub seda kindlasti komplimendina võtta.

Arusaamatuste vältimiseks olgu öeldud, et Outlander on igati kaasaegne auto, pakkudes nii puutekraaniga raadiot,tagurdamiskaamerat, bluetooth ja USB ühendust, Eco-sõidurežiimi jne. Samas puudub autosse istudes vajadus manuaali lehitseda või müügimeest kutsuda.

Kaks mootorivalikut

Hetkel saab Outlanderi ostja valida kas 2liitrise bensiini- või 2,2liitrise diiselmootori vahel. Kumbki arendab 110 kW ning on saadaval nii käsitsi- kui ka automaatse käiguvahetusega. Ottomootor ühildub seejuures astmeteta variaator- ja diisel traditsioonilise automaatkastiga.