Ajakirja uus number on reedest müügil.

Ära kunagi tee loomade pärast järske liigutusi. Nii on meile õpetatud. Aga sellistel kiirustel, nagu praegu liigume, ei jää Jordi Genél pahaaimamatu linnu ilmumisel muud üle kui kõrvale põigata, kui ta tahab Seat León Cupra ST olukorrast vigastusteta päästa.

Gené on mind Nürburgringi rajale kaassõitjaks võtnud ja ta läbib parajasti rada nii kiiresti, kui suudab. Kui meie tiivuline sõber oleks maailma kõige kuulsamale tasulisele teelõigule eksinud hetkel, kui Gené oli autos üksi ja üritas välja sõita ringiaega alla kaheksa minuti – et ületada Audi RS4 Avanti „kiireima universaali“ rekordaega –, oleks linnuke muutnud olematuks kogu vaeva, mida Gené oli eelnevad kuus minutit näinud. Nii kitsukesed ongi piirid, kui eesmärgiks on välja võidelda parim ringiaeg esiveoliste autode konkurentsis.

Näen oma silmaga kogu pingutust ja hulljulgust, mida Genél vaja läheb, et saavutada päeva edenedes ajaks võidukas 7:58. Nii ärkavad numbrid ellu. Korduvalt laseb León end maa küljest lahti rebida, maandub vibreerides, seejärel ründab kurvi sinna sügavale sisse pidurdades, auto tagaosa muutub sellest küll kergemaks, kuid siis ärkab elektrooniline diferentsiaal ja veab meid kurvi teisest otsast jälle välja. Nii annab auto oma võimetest aimu piiripealses olukorras, annab eelhoiatuse tõugata mõne aja pärast troonilt Audi RS4 ajaga, mille eest mitte nii väga ammu Nissan Skyline GT-R-ile kiidulaulu lauldi.

Antud loos saame Jordi Gené küüdis kaasa elada Seati püüdlustele kahmata enda nimele esiveoliste ringirekord Nürburgringil. Sellel lool ka märgiline tähendus – sest rekorditega ollakse Nürburgringil nüüd ühel pool, vähemalt tänavaautode kontekstis. Loodetavasti on see siiski vaid ajutine meede, aga Seati vägitükile saate kaasa elada TopGear Eesti juuli/augustinumbri vahendusel!

VEEL VÄRSKES AJAKIRJAS:

  • • Kuhu viia kaks 200 000-eurost topeltturboga kabrioletti? Monte Carlosse? Portofinosse? Ei, meie viime nad bulvarite asemel käänulistele teedele.
  • • Sõidame kaheksarattalise „hobisõidukiga“, mis vajab tavateedel liikumiseks eriluba – vastasel korral võidakse selle nägemist käsitleda kui riigipöördekatset.
  • • Ferdinand Piëch - mõistatuslik mees, kelleta poleks olnud ei Quattrot ega Veyronit, rääkimata mudeleist XL1 ega 917.
  • • Puhu mind täpiks – 310 hj arendav Honda Civic Type R hülgas vabalthingavad mootorid.
  • • „Top Geari“ telesaate lugu – kuidas kõik algas. Sule haarab produtsent Andy Wilman!
  • • NB: leia ajakirjast auto24 Rally Estonia rallikava!