Mida teha, kui õli masinas vahutab?
Toetudes Saksamaa tuntud ja tunnustatud sõltumatu õlilabori Oelcheck uurimustele pole eespool kirjeldatu küll tavapärane ja tihti esinev probleem, kuid siiski on mõistlik teada, mis antud olukorra põhjuseks on.
Õlid käituvad nagu muud vedelikud. Puhas õli ei vahuta peaaegu üldse. Kindluse mõttes lisatakse, aga õlile tootmisprotsessi käigus enamasti silikoonipõhist toimeainet, mis peaks vahutamist ära hoidma. Sellest hoolimata võib siiski teatud tingimustel tekkida vaht. Pinnapealse vahu pärast, mis lasub kuni 5 cm paksuse stabiilse kihina õli pealispinnal, pole põhjust muretseda. Alles siis, kui vahtu tekib suurtes kogustes juurde või immitseb kõikidest avadest välja, on see ohtlik.
Õli vahutamist võivad põhjustada väga mitmed olukorrad, kuid peamine põhjus on järgmine:
õhu leke. Õlipump tõmbab nii palju lisaõhku sisse, et see ei jõua enam eralduda. Põhjusteks võivad olla kulunud tihendid, lekked hüdropumbas või torudes, liiga madal või kõrge õlitase paagis, muutunud voolutingimused paagis või pumba imitoru ees.
Teiseks mustus. Siinkohal on sageli tegemist tolmu, tihendusaine, kondensaadi (veega), määrde või montaažipastaga, metallitöötlusõlide või jahutusvedelike jääkidega (n lisamisnõust).
Kolmandaks kokkusobimatus teiste õlidega. Erinevad õlid ei sobi alati omavahel kokku. Iseäranis kui estripõhine sünteetiline biolagunev õli seguneb mineraalõliga, muutub vedelike pindpinevus. Vahutamisvastasest manusest ei piisa enam vahu õhumullide lõhkumiseks. Abi saab õlivahetusest või vahutamisvastase manuse juurdelisamisest.