1970. aastate politseisarju vaadates olete tõenäoliselt näinud kurikaeltega tulevahetusse astunud politseinikke autouste tagant kaitset otsimas. Kuna keskmise laiatarbesõiduki uksepaneel pakub kuulide eest umbes sama palju kaitset kui fooliumileht, tähendaks selline käitumine tegelikkuses sisuliselt enesetappu, vahendab Gizmag.

Ühendriikides lisatakse jälituskõlbulikeks tunnistatud (ingl pursuit-rated) sõidukitesse spetsiaalseid ballistilisi tahvleid, reeglina nn III tüüpi paneele, mis peavad lisaks käsitulirelvade kuulidele kinni ka NATO M80-kategooria laskekehasid mõõtmetega 7,62 mm × 51 mm ja Los Angelese politseivalitsuse määratletud eriohtlikke kuule.

Probleem on aga selles, et III tüüpi ballistilised paneelid ei paku hästi kaitset suure lõppkiirusega vintpüssikuulide (high-velocity rifle rounds) eest, mida sageli nimetatakse ekslikult turvistläbistavateks kuulideks (armor-piercing bullets). Ehkki kurjategijad selliseid vintpüsse enamasti ei kasuta, leiavad Fordi esindajad, et need on hakanud rohkem levima ja et terrorismijuhtumitele reageerides tuleb nendega arvestada. Kaitseks uue aja ohtude vastu pakubki Ford nüüd Interceptorile IV tüüpi ballistilisi kilpe, mis suudavad peatada kuni 10,8 grammi raskuse, kiirusega kuni 878 ± 9,1 m/s liikuva .30-kaliibrise „turvistläbistava kuuli“.

https://www.ford.com/fordpoliceinterceptor/

Fordi uued ballistilised turvakilbid on valmistatud tekstiilile kinnitatud kergkeraamikast. Kui suure lõppkiirusega laskekeha tabab keraamilist plaati, puruneb laskekeha kildudeks ja materjal neelab selle liikumisjõu endasse. Samal ajal püüab tekstiilikiht kinni võimalikud killud, mis muidu võiksid auto salongi tungida.

2015. aastal turule toodud Fordi Police Interceptor on ehitatud neljarattaveo ja arenenud spordi-turvatehnika baasil, talub edukalt kuni 121 kilomeetrise tunnikiirusega tagant sissesõitmist ja hõlmab strateegiliselt paigutatud „kortsumispiirkondi“ (crumple zones). Interceptori kapoti all on kas 3,7 liitrine V6-mootor, mis genereerib 304 hobujõudu (227 kilovatti) võimsust ja 378 njuutonmeetrit pöördemomenti, või 3,5-liitrine mootor sarjast EcoBoost täiendava 61 hobujõu (45 kilovati) ja 96 pöördemomendi-njuutonmeetriga.

Tänu Fordi arendustööle on Police Interceptor esimene ametlikult jälituskõlbulik sõiduk USA-s, mis vastab justiitsministeeriumi juures tegutseva riikliku õigusinstituudi kehtestatud IV tüübi standardile.