Popular Mechanics ütleb, et praegu on soojusefektiivsuse rekord sisepõlemismootorite vallas Mercedes-AMG vormelitiimi valduses – see on 50%. Mazda uus mootor oleks nende enda praegustest tippmootoritest 27% efektiivsem.

Seda, millal Mazda Skyactiv-3 tootmisse jõuab või kuidas Mazda sellist efektiivsust saavutada plaanib, Hitomi ettekandes ei avaldanud.

Mazda väite juures, et nende plaanitav bensiinimootor on elektrimootorist keskkonnasõbralikum, on ka väike "aga". Autonews kirjutab, et väide põhineb eeldusel, et paljude elektriautode „kütus“ ehk elekter on toodetud eba-ökolt ehk fossiilsete maavarade põletamise teel. Ent samas - see ongi paljude tänaste elektriautode puhul tegelikkus.

Juhul, kui võrdlusse panna hüdro-, tuule-, või päikeseenergiast toodetud vooluga laetud elektriauto ja Mazda Skyactiv-3, jääb ka 57%-efektiivsusega bensiinimootor siiski keskkonnasõbralikkuselt sellisele elektriautodele alla.