See artikkel ja Accelerista lehel nähtav video ei räägi sellest, kas MX-5 ja tema kontseptsioon on hea või halb – selle on palju targemad ja kogenumad arvustajad juba ammu ära otsustanud. Räägime parem sellest, mis on uut, mis MX-5 eriliseks teeb ning mis põhiline – on ta ikka veel suurepärane?

Mis on uut?

Kui uus põlvkond tähendab tavaliselt auto gabariitide paisumist ja nii mõnegi masina puhul ka oma algsetest põhimõtetest kõrvale kaldumist, siis MX-5 on positiivne üllataja.

Kontseptsioon (tagavedu, kerge, sõidumõnu ja taskukohasus ennekõike, ideaalis kolm pedaali ja käsikast) on vääramatult sama, eelmise põlvkonnaga võrreldes on mass aga kukkunud pea 100 kg ning pikkus 105 mm! Seda ei näe just tihti. Seega – ka samm tagasi võib mõjuda värskendavalt.