Maailmamerede F1 on maismaa-vormelist peenemgi kunst
Tänavuse, 33. America’s Cup’i stardipauguni kulus kaks aastat kohtuteed New Yorgis, kus ürituse korraldajad arutlesid 19. sajandist pärit võistlusjuhiste tänapäevasesse keelde tõlkimise üle. Valencias viimaks starti ilmunud purjejahid nägid välja kui vormel ühe ja Star Warsi kosmoselaevade sohilapsed, kirjutab Telegraph.
Ameerika Ühendriike esindas sel korral trimaraan, millel purje asemel tohutu vertikaalne tiib. See tiib on pikem kui Boeing 747 oma. Konkureerival laeval Šveitsist nimega Alinghi V on aga peal maailma suurim puri ning see on katamaraan. Nii tiiva kui purje liigutamisel inimjõust ei piisa, seda teevad spetsiaalsed mootorid, esimesel BMW turbodiisel, teisel Rotaxi buraaniagregaat.
BMW toetusel tegutseva, 3,5 tonni kaaluva polüestertiivaga trimaraani tippkiirus ulatub 75 km/h’ni ning see tiib tagab jahile alati puhuvast tuulest 2,5 korda suurema kiiruse. Tiiba ei saa aga mastist maha võtta nagu purje, seega peab keegi isegi sadamas seisvat laeva pidevalt valvama, et see kerge tuulega ümber ei läheks. Ning merel on seda tavajahist palju keerukam juhtida, mistõttu on suur osa seilamisvastutusest veeretatud elektroonika õlule. Nii et ka purjetamisest on saanud tõeline high-tech tehnikasport, kuna just see püsttiivaga "paat" pani 33. America's Cupi kinni.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!