TÕMME ON VÄGEV Tesla Model S on juba 4 aastat olnud turul, mina sain alles nüüd selle haibitud sõiduvahendiga sõita. Ebaõiglane! Ka õnnestus mul pihta saada “tavalisele” Model S P85 mudelile, sest kõik kangema kraadiga sõidukid olid juba välja renditud. Auto võtsingi Teslarendist.

Etteruttavalt ja kokkuvõtvalt ütlen, et Teslaga tasub proovisõitu teha; kasvõi selle igal ajal olemas oleva tõmbe pärast. Pean ka tunnistama, et ma ei ole endale teadaolevalt kunagi varem ühegi, umbes 5 sekundiga “nullist sajani” autoga ka sõitnud. Seega, võib-olla on mu hinnang ebaadekvaatne; ja mu igapäevaselt Porschega kulgevad sõbrad muigavad siinkohal, sest teile on see kiirendus võib-olla tavaline asi.

Aga jah, see tõmme, see on omapärane. Esiteks on see päris tugev, vinge ja lõbus. Teiseks – ja see on ehk olulisemgi – on see tõmme kogu aeg olemas. Vajutad; ja läheb, ei mingeid kick-downe või veelgi enam – käsitsi käigu alla vahetamist, turbo reageerimisaegu jms. põlevate dinosauruste probleeme. Üks käik, üks vajutus ning rinnakorv surutakse vastu selgroogu. Väga mõnus. Vajutad, läheb. Vajutad, läheb. Põhimõtteliselt nagu trollibuss, aga palju kiirem.

EBAMEELDIV MÜRA Teine üllatus Teslaga ei olnud nii meeldiv – see müra, mis tekib juba suhteliselt väikesel kiirusel, on häiriv. Jah, foori taga seisma jäädes on tunne, et auto sureb välja ning linnakiirusel mingil eriti siledal asfaldil on masin samuti vaikne. Niipea, kui tee on natukenegi krobelisem, on salongi jõudev müra ikka päris tugev.

Eriti häiriv on just rehvimüra; tunne on selline, nagu poleks autos mitte mingisugust mürasummutust. Isegi laps küsis tagaistmelt korduvalt, miks on autos selline müra. Kuulsin, et paarile kohalikule Teslale on mürasummutust lisatud, aga no andke andeks – autole, mis maksab 100 000 eurot on sellise asja lisamine ikka pisut veider!

ODAVUS PAISTAB SILMA Tesla Model S-is on veidi negatiivsena mõjuvaid odavaid pisiasju veel – näiteks kummalise plastmassise raksatusega sisselülitatav suunatulekang. Mu kirjutis ei pretendeeri siinkohal põhjalikule kasutuskogemuse kirjeldusele, sestap las need pisiasjad jääda. Mind huvitas selle auto puhul ülalpool kirjeldatud tõmme ning järgmisena suur mölakas ekraan ja selle kasutatavus.

INFOLATAKAS… VABANDUST, -VÄLI Piltide pealt näeb see ekraan ikka päris kole välja. Reaalses elus on seis, vähemalt disaini mõttes, natuke parem. Kui puhkeasendis näeb asi välja nagu oleks keset armatuuri paigutatud suur hall latakas, siis osõites on ekraan elus – sealt pealt vaatab alati vastu mingi pilt. Nii ei tundugi see infoväli hullult sea selga pandud sadulana, kuigi Tesla võiks asjade disainimisel mõnest muust margist natukenegi eeskuju võtta.