Los Angelese autonäitus, mis toimub LA konverentsikeskuse hiiglaslikul pinnal, on maailma üks suurimaid ja mitmed autotootjad on oma mudelite esmaesitlused planeerinud just siia. Tänavu on uksed tavakülastajatele lahti 9. detsembrini, nii, et hea tahtmise korral jõuab näitust veel vaatama.

Nii LA kui ka kõik muud autonäitused hakkavad vaikselt minema CES-iga ühte nägu. Tõsi, telereid ja telfasid ei näidata (otseselt) ent väljapaneku lõviosa rõhub põnevale tulevikule, mis on igal juhul tänasest särtsakam.

Põnevust jagub – eksponentide seas on maailmale seni täiesti tundmatuid nimesid, ka selliseid, mis ei tule näitama järjekordset imelist ideesõidukit vaid seeriatootmiseks valmis toodet. Avatud on suur proovisõiduala ning kohapeal saab soovi korral vormistada ka ostulepinguid.

Uustulnukatest pakub tänavu kõneainet tootja nimega Rivian, mis esitleb LA autonäitusel maailma esimesi “täiselektrilisi seiklussõidukeid” R1 ja R1S.

Ameeriklaste Rivian on juba tituleeritud maastikusõidukite Teslaks. Maailmavallutus algab Ühendriikidest, kus on kõige suurem SUV-de ja kastikate turg. Eesti ostja võib Riviani mudelitest esialgu vaid und näha, sestap keskendume alljärgnevalt maisematele mudelitele.

Omajagu kõneainet pakuvad ka rootslased – Volvo nimelt teatas, et ei näita LA-s ühtegi autot, selle asemel aga on avatud värav tulevikku. Eks elu näitab, kui hästi külastajad selle omapärase idee vastu võtavad, ikkagi autonäitus!

Eesti autosõprade jaoks tuleb LA autonäituselt mitu uudist, mis peagi ka meie esinduste vaateakendele välja pannakse. Noppisime näituselt välja viis mudelit, mis tulevikus omas segmendis kindlasti väikese tormi veeklaasis põhjustavad.

Uus Kia Soul EV

Kia esitleb Los Angeleses populaarse “hamstriauto” Soul uut generatsiooni. Jätame sisepõlemismootorid aga kõrvale ning laseme end üllatada täiselektrilisel versioonil. Eelmisega võrreldes mõjub see nagu uudis Marsil tehiskaaslase maandamisest.

Nimelt on uuel Kia Soul särtsukal peal 64 kWh liitium-ioon akupakk ning olemas DC kiirlaadimise võimalus. Akupakk on sama, mis Kia Niro EV-l, ja ehkki tootja pole sõiduraadiuse kohta esialgu andmeid avaldanud, võib loota, et 350 kilomeetrit tuleb laksust ühe laadimisega ära meie oludes.

Kiirlaadimine võimaldab poole tunniga pakkida akusse 160 kilomeetri jagu elektrit ja 80% aku on saavutatav tunni ja 15 minutiga. Nii pole paha! Kodulaadijas tuleb autot siiski 7-8 tundi hoida.

Elektriajamil on võimsust 201 hj jagu ning see pakub suurepärast kiirendust ja ühtlast minekut kõigil kiirustel. Nagu Niro ja Kona särtsukatel, on ka Soulil peal suurepärane pidurdusenergia tagasilaadimise süsteem, mida saab mugavalt manumaatiku labadega juhtida.

Müügile peaks täiselektriline Soul jõudma 2019 aasta lõpus või 2020 alguses. Eestis on Souli tavaversioonid olnud päris populaared ning ka EV-sid on linna peal ringi liikumas näha. Ei muud kui et ootame suurepärase sõiduraadiusega uut “hamstrite lemmikut”.

Mazda3 uus generatsioon

Los Angelese autonäitusel tegi oma maailmadebüüdi uus Mazda3. Värske kujunduse saanud mudel saabub müüki 2019. aasta aprillis. Eestis on Mazda olnud juba aastaid justkui varjusurmas. Ehk suudavad uus 3 ja värskendust saanud Mazda 6 jää murda?

Tootja on Mazda3 puhul truuks jäänud populaarsele Kodo-disainile. Lihtsad ja puhtad vormid ning põnevalt kumeraks kujundavad pinnad, mis valgust peegeldavad, teevad sellest väike-keskklassi autost päris ilusa isendi.

Hoolimata ühisest Mazda3 nimest on luukpäramudel ja sedaan veidi erinevad: luukpära puhul on põhirõhk dünaamilisusel, sedaani välimust iseloomustab eelkõige väljapeetud elegants.

Mazda3 põhineb Mazda SKYACTIV kontseptsioonil. Jõuallikate valikusse kuuluvad uusimad SKYACTIV-X, SKYACTIV-G ja SKYACTIV-D mootorid.

Mazda3 on alates selle turule toomisest 2003. aastal müüdud üle 6 miljoni, ja see on olnud tootja üleilmselt populaarne ja tähtis müügiartikkel.