Ühtekokku anti “Best in Class”- tiitel välja kaheksas segmendis ning nimetati ka 2015. aasta üldvõitja, milleks seekord oli Volvo XC90.

2015. aasta oli Euro NCAP ekspertide jaoks kiire ja keeruline aasta: karmimaks muutusid autode testimiskriteeriumid, senisest rohkem pöörati tähelepanu aktiiv-ja passiivturvavarustuse olemasolule sõidukite baasvarustuses. Ühtekokku läbis Euro NCAP testi 2015. aastal üle neljakümne sõiduki. Aasta lõpus tehti kokkuvõtted ja nimetati omas klassis kõige turvalisemad autod, millel on õigus kanda tiitlit “Best in Class 2015”

Euro NCAP suurem muudatus 2015. aastal on uudne laupkokkupõrketest, kus auto kihutab kogu esiosaga vastu takistust. See katse sunnib autotootjaid lisama turvavöödele eelpingutajad ja täiustama ka tagaistmel sõitjate turvavöid. Lisaks on üleüldiseks muutunud ka ohtu ennetavad automaatsed hädapidurdussüsteemid.

Euro NCAP uuenenud testitsükkel näitab selgelt, et uuemad autod on oma eelkäijatest oluliselt turvalisemad. Tootjad pööravad senisest rohkem tähelepanu baasturvavarustuse tasemele ning aktiivturvalahenduste osas tullakse välja järjest uuenduslikemate tehnoloogiliste rakendustega.

Standardiks on muutumas õnnetust ennetada aitavate rakenduste kasutuselevõtt: järjest rohkem tootjaid pöörab rohkem tähelepanu ohuolukordadele ja juhi pädevale tegutsemisele roolis: näiteks annavad paljud sõidukid märku vajadusest, teha pikemal sõidul puhkepaus, jälgivad juhi käitumist roolis ning väsimuse märkide ilmnedes annab sõiduk helilise soovituse, auto ohutult tee serva roolida ja puhata jne.
Loe võitjate kohta siit