2016. aastal jätkub autotööstuses krossoverite buum. Kogu maailmas lähevad kõikjalsõitjad hästi kaubaks, eriti rohkelt nõutakse kompaktmaastureid. Inimestele meeldib kõrgem sõiduasend ja hea ülevaade liikluses toimuvast ning võimalus, sõita autoga ka seal, kus sile asfalt otsa saab.

Kandilised, ebamääraselt konservatiivse joonega SUV-d hakkavad tasapisi oma populaarsust kaotama. Peale on kasvamas uus autokasutajate põlvkond, kelle nõudmised neljarattalisele erinevad oluliselt harjumuspärasest. Lisaks praktilisusele peab auto olema ka lõbus, eristuv. Nii võtavadki tootjad üks teise järel ette eksperimente ja püüavad biiti tabada, üritades luua midagi “poppi ja noortepärast.”

Toyota esitles C-HR viieukselist ideeautot esmakordselt 2015. aastal, Los Angelese autonäitusel. Tookord oli tootjal kindel plaan, tuua ulmelise välimusega kompaktmaastur Scioni märgi all turule vaid Ameerika Ühendriikides. Tänaseks on Scion ajalugu, C-HR ideeauto saanud kõvasti positiivset tagasisidet ning tootja on otsustanud hakata autot tootma Toyota nime all ning müüma seda ka Euroopas.

“Toyota on C-HR näol loonud täiesti fantastilise sõiduki, millega siseneda krossoverite C-segmenti. Kohe alguses toomegi turule vaid hübriidversiooni.” räägib Johan van Zyl, Toyota Motor Europe president ja tegevjuht. Ta lisab, et Euroopa turule hakatakse C-HR kompaktmaastureid tootma Toyota Sakarya tehases, Türgis, kõrvuti Corolla ja Versoga.

Toyota jaoks on C-HR kaheksas Euroopas toodetav mudel. Enne C-HRi on Toyota Euroopa tehaste liinidelt maha veerenud Avensis, Auris, Yaris, AYGO, Camry, Corolla ja Verso. Ikka selleks, et olla oma lõppostjale lähemal ning hoida kokku mõttetuid transpordikulusid.
Loe edasi siit