1. Osta autole sobiv õli ja õlifilter. Kindlasti tasub eelnevalt tutvuda oma auto kasutusjuhendiga, kuna seal on ära toodud konkreetsed miinimumnõuded õlile ja vajalik õlikogus. Vajadusel võib õlikoguse kohta küsida infot ka õlide maaletoojalt.

Alati on soovitatav osta ka õli tagavaraks, et seda vajadusel vahepeal peale valada.

Vältimaks vale filtri ostmist on soovitatav kaasa võtta auto tehniline pass, mille andmete järgi valib müüja välja just teie konkreetsele automudelile vastava õlifiltri.

2. Järgmisena läheb vaja mootorikarteri korgi eemaldamiseks sobivat võtit, kruvikeerajat, millega eemaldada karteri kaitse, kaltsu õlinirede ära pühkimiseks ja õlivanni, kuhu vanaõli koguda. Põhja kaitsme eemaldamine on vastavalt mudelile erinev, tavaliselt ei ole see aga raske töö. Vanematel mudelitel on üldjuhul karterikorgid takistusteta kohe nähtaval ja avatavad.

Õli kogumiseks soovitan näiteks vanal korgiga kanistril lõigata ühele küljele suurem auk.  Igaks juhuks võiks olla olemas ka võti filtri lahti keeramiseks, kui seda käega lahti keerata ei suuda.

3. Vali õlivahetuseks sobiv ja turvaline koht, kuna askeldada tuleb auto all (kanal, estakaad, tõstuk vms).

4.  Kasuta töö käigus ohutuspakke või pane tagavararatas tõstetud auto külgede alla. Juhul kui auto tõstetakse üles tungrauaga, tuleb kindlustada, et see töö käigus alla vajuma ei hakka.

Peale korralikku ettevalmistust võib julgelt alustada õlivahetusega:

5. Alustuseks soojenda automootor, kui te pole just vahetult autoga sõitnud.

6. Ava õli vahetamiseks õlitäite kork ning aseta õlivann karteri alla.

7. Keera lahti mootori õli väljalaskmise kork ja lase õlil välja valguda, vajadusel vaheta korgi tihendusseib. Paari minuti pärast keera kork tagasi. Starteriga mootorit ringi ajades pole kindlasti mõtet proovida rohkem vana õli välja saada, kuna niikuinii jääb mingi osa vanast õlist süsteemi.

8. Õlivann tuleks asetada kohale, kuhu võiks kogu filtri eemaldamise ajal õli tilkuda ning seejärel eemalda vana õlifilter.

9. Jälgi, et uue õlifiltri avades ja sisemuses ei oleks võõrkehi (pakkepaber, töötlusjäägid jne.) ning määri õlifiltri tihend kergelt õliga, et filtrit oleks libedam kinni ja järgmisel õlivahetusel ka kergem lahti keerata.

10. Keera käte jõuga külge uus filter ja pühi mootorilt ära kõik õlinired, mis vahetuse käigus tekkisid.

11. Kui õlifilter paigas, tuleb sisse valada uus mootoriõli ja jälgida, et mootori õlitase ei ületaks õlimõõtevarda MAX taset. Seejärel tuleb sulgeda õlitäite kork.

12. Peale õli ja õlifiltri vahetust käivita kindlasti mootor tühikäigul ilma pöördeid andmata kuni andurid näitavad, et õlisurve on olemas. Soovitatav on ka lisaks kontrollida võimalikke lekkeid väljalaske korgi ja õlifiltri juurest ning vajadusel pingutada filtrit või korki.

13. Lõpetuseks kontrolli veelkord õlitaset mõõtevardal ning pane tähele, et seisnud mootori õlitaseme nivoo ei ületaks MAX taset. Põhjus, miks pole õli liigselt vaja valada, on järgmine: üle MAX taseme õli karteris ulatub õlinivoo väntvõllini, mis omakorda hakkab õli vahtu peksma (vaht ei määri) ja lisasurveid tekitama, mis põhjustab õli väljasurumise tihendite vahelt. Alla MIN taseme ei saa enam õlipumba õlivõttur õli karterist jällegi kätte ja mootor jääb määrimata.

14. Kindlasti ära viska vana õli ja õlifiltrit tavalise olmeprügi hulka, kuna tegemist on ohtlike jäätmetega, mis tuleb toimetada vastavatesse kogumiskohtadesse, näiteks tanklates või jäätmejaamades.