Nimelt on LC esimene mudel, mis põhineb Lexuse GA-L (Global Architecture – Luxury) nimelisel platvormil, millest saab kõigi järgmiste eesmootoriga tagaveoliste Lexuste selgroog ja mille sõiduomaduste järgi otsustades kavatseb 28. aastat vana kaubamärk näidata luksusautode turul vanematele olijatele, kuidas „Luukas õlut teeb“.

  • • Ulmevaldkonnast pärineva kujundusega 2+2 istmetega kupee, mis passib hästi pikkade vahemaade sõitmiseks.
  • • Jõuallikateks tagasihoidlike joomakommetega hübriidajam (299 hj) ja sõidurõõmu pakkuv V8 (477 hj).
  • • Eestis on autode alghinnaks 104 680 eurot (olenemata mootorist).

Lexuse esindajate sõnul on LC metallsulameist kere kõige jäigem kaubamärgi ajaloos – mida on komposiitmaterjalidest kerega Lexus LFA taustal küll kaunis keeruline uskuda - mis on heaks vundamendiks nii suutlikkusele kui ka sõidumugavusele. Viimast peab Lexus eriti oluliseks, sest esitluse käigus toonitati korduvalt, kuidas kõik autod valmivat Omotenashi filosoofiast lähtudes, mille taga peidab end Jaapanis hirmtähtsaks peetav külaliste võõrustamiskunst. Meil tuleb õnne tänada ka selle eest, et LC põhiturg asub „Suure lombi“ taga, sest ilmselt ainult tänu sellele on LC mootoriruumis nurrumas ka Euroopas sisuliselt lindpriiks kuulutatud vabalt hingav V8.

Kaks versiooni ja kaks ajamit

LC tuuakse turule kahe versioonina, mille mudeliindeksiteks LC 500 ja LC 500h. Esimest jõustab 351 kW/477 hj arendav viieliitrine V8, mis varustatakse kümnekäigulise (!) automaatkäigukastiga. Teise südameks on aga 3,5-liitrine V6 ja elektrimootor ning nende kahe jõuallika väljundvõimsuseks lubatakse 220 kW/299 hj. Hübriidajami käigukast on märgatavalt keerulisem, ent jätab samuti mulje justkui kümneastmelisest käigukastist. Mis on küll märgatavalt pikatoimelisem ja mõjub sõidus „kummiselt,“ mis aga ei väljendu auto sooritusvõimes kuigivõrd. LC 500 saab paigalt võttes „sada sisse“ 4,7 sekundiga ja hübriidil kulub selleks ainult 0,3 sekundit enam.

Üllataval kombel ei erinenud tavaliikluses drastilisel ka autode joomakombed, sest kui hübriidi keskmine kütusekulu jäi mitte just kõige korralikuma sõidustiiliga alla üheksa liitri 100 km kohta, oli V8 keskmine näit sellest isegi pisut madalam. Kiirteedel ja mägedes kihutades muutus keskmine kulunäit tunduvalt, aga hübriidi puhul ei õnnestunud seda ka mägedes palju üle 12-liitri kangutada. V8 oli sellest küll janusem – aga mitte nii janune, kui eeldada võiks – ja Saksamaa kiirteedel tippkiirust taga ajades õnnestus selle keskmine näit viia kahekümne liitri künnisele. Tippkiirusest rääkides annab aga Lexus enam kui lubatud, sest kuigi LC 500 tippkiiruseks lubatakse 270 km/h, õnnestus meil spidomeetril ära näha isegi 285 km/h!

LC 500: nagu ema süles

Ma tean, et tegu on äraleierdatud ütlusega, aga see on parim viis kirjeldamaks sõidukogemust LC 500-ga. Sõltuvalt varustusest jääb nende autode tühimass vahemikku 1935-1970 kg ja kiirteel on see täiendavaks boonuseks, sest LC juhitavusest ei kao enesekindlus ka kiirustel, mis tavaautos pöörete piiraja sekkumist tähistab. LC sohver istub madalal põrandal ja tänu jäigale rungale ja suurepärasele veermikule on auto liikumised sabakondiga hõlpsalt tunnetatavad. Lisaks kuuluvad komplekti ka kiire ülekandega roolisüsteem, toimiv roolitunnetus ja hästi tunnetatavad võimsad pidurid, mis ei andnud tavaliikluses alla ka korduval tegusal pidurdamisel. Pidurid õnnestus „pehmeks saada“ vaid hübriidiga mägiteedel hullates, aga see auto oli LC 500-st ka veidi raskem (1985-2020 kg).