Lexus LC 500h kui jaapanlase südamehääl



Luksuskupee maksimumkiirus on 250 km/h ja nullist sajani jõuab auto 4,7 sekundiga.
Luksuskupee maksimumkiirus on 250 km/h ja nullist sajani jõuab auto 4,7 sekundiga.Lexus

Paar nädalat tagasi korraldas Lexus valitud ajakirjanikele Ibiza saarel tõelise tulevärgi, mille keskmesse tõsteti tuntud muusikaprodutsent Mark Ronson ja hübriidajamiga luksuskupee Lexus LC500h.

Kallid külalised paisati paariks päevaks keskkonda, kuhu nad tõenäoliselt enam kunagi ei satu.

Omotenashi, ichigo ichie. Jätke need sõnad meelde puhuks, kui teile naeratab õnn ja võimalus istuda Lexuse luksuskupee rooli. Omotenashi iseloomustab kõike, mida jaapanlased mõistavad külalislahkuse all. See on pisiasjadeni lihvitud võõrustatavatele pühendumine: automaatselt avanev uks taksosse sisenemisel, diskreetselt söögipulkade vahele pakitud hambatikk, möödakäija pea kohale tõstetud vihmavari ootamatu sajuhoo ajal.

Kõik juhtub siin ja praegu, on kordumatu ja kordamatu. See on ichigo ichie, mida võiks tõlkida: hinda igat hetke, sest see ei kordu kunagi.

Lexus 500h käitub nagu tippklassi sportauto, aga on seejuures määratult mugavam, intelligentsem ja hillitsetum. Lexus

Lexus LC 500h on omotenashi ja ichigo ichie: detailideni viimistletud ja erakordselt käepärane esimesest sõiduhetkest hallatav sõiduk.

LC 500h on esimene auto, millel on kümneastmeline kahe elektrimootoriga variaatorkäigukast.

Ühe maailma edevama luksuskupee lugu ulatub 2012. aastasse, kui Lexus Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel näitas esimest korda LF-LC-d, California Calty disainistuudios kujustatud avangardistlikku ideeautot. Viis aastat hiljem on visioon pea täielikult realiseerunud, lisandunud on uuemad tehnoloogiad ning kerged ja ülitugevad materjalid. LC on esimene mudel, mis on ehitatud Lexuse ülemaailmsele luksusautode arhitektuuri platvormile. LC 500h jõuallikas on 3,5-liitrine 220 kW vabalthingav V6 koos 132 kW elektriajamiga, mille kombineeritud võimsus on 264 kW. Auto maksimumkiirus on 250 km/h ja nullist sajani jõuab see 4,7 sekundiga. LC 500h on esimene auto, millel on kümneastmeline kahe elektrimootoriga variaatorkäigukast. Uuendusliku käiguvahetuse suurim pluss on kummipaela venitamise tunde kadumine: varieerides nelja „päris” käigu ja kuue elektroonilise vahel on käigu- vahetus siidine ja kiire.Peaaegu võimatu aru saada, mis on „päris” ja mis imiteeritud.

Loe veel

Idee oli luua auto, mille sõiduomadused on tippklassist. Et selle auto omanik ei peaks kunagi mõtlema, et sõidab hübriidiga.

Peainseneri südamehääl

Koji Sato ehk Sato-san on Lexuse peainsener, kelle käe all on valminud LC 500. Kohe vestluse algul palub ta: „Teeme nii, et ei räägi disainist ja autost nii, nagu oleme harjunud. LC500 on mõtteviis, sellega käib kaasas kindel elustiil ja maailmatunnetus. Hübriidajam on samm edasi. Mitte mõtteviis (mindset), vaid südamehääl (heartset). Ja see on ülim kui mindset. Süda ütleb sulle, mil moel edasi minna.”

Loo autor insener Koji Satoga, kelle käe all on valminud mitu kaunidust, LC500 sealhulgas. Foto: erakogu

„Alguses on mõte, julgus lasta ideel lennata, et luua ideeauto. Tahtsime luua luksusliku, väga sportliku ja tundliku sõiduki. Kui seda esitlesime, sai selgeks, et autol oleks potentsiaali päriselus. Edasiarenduses sündiski LC500, milles on alles suur osa seda, mida insenerid ideeauto puhul mõelnud olid. Kõik, kes seda nägid, armusid.”

„Kasutasime elektriautodele omast tundlikku pöördemomenti, et saavutada õiget tüüpi sportlik sõit. Tänu uudsele automaatkäigukastile oleme sellega hakkama saanud. Varem seostasid inimesed hübriidi mõistega „öko”: hübriidajamiga auto on keskkonnasäästlik, vaikne ja puhas. Meie idee oli luua auto, mille sõiduomadused on tippklassist. Et selle auto omanik ei peaks kunagi mõtlema, et sõidab hübriidiga.

Lexus

”Kõik on tõsi. Lexus 500h käitub nagu tippklassi sportauto, aga on määratult mugavam, intelligentsem ja hillitsetum. Sul on kõik käes hetkel, kui sa seda vajad. Kordumatuna. Minu unistustes seda autot ei olnud, aga nüüd on see mu mälestustes. Ichigo ichie. 

Ajakirjaniku reisikulud tasus Lexus Eesti.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised