• • Viienda põlvkonna Discovery, saadaval ka seitsmekohalisena ja kaheliitrise turbodiisliga
  • • Tänu kergmaterjalidest kerele on uustulnuk võrreldavast eelkäijast pea pool tonni kergem
  • • Baashinnaks on hetkel 51 480 (S-varustuses 2,0-liitrine Td4)

Poolemeetrise käiguulatusega vedrustus triigib künnise olematuks, maandumisest puudub õõtsuv vedelus ning tarbetud värinad ja tahes-tahtmata hakkad endamisi mõtlema, et kõrvalistuja poolt õhku visatud tees ei pruugi olla paljalt sõnakõlks.

Sellel hetkel oskan vaid ühmatada, aga pärast kahe erineva versiooni proovimist võin kinnitada, et mehel oli õigus ja õhkvedrustusega varustatud viies Discovery on parim „Disco“, mis selle sepikoja väravaist on kunagi välja veerenud. See on auto, mis kombineerib eneses ideaalilähedaselt mugava tavasõidu ja eeskujuliku maastikusuutlikkuse, pakub läbimõeldud praktilisust ning ka kõige tagasihoidlikumat isendit kannatab häbenemata parkida ooperiteatri kõrvale. Seejuures ei oska mööduvad pürjelid uneski aimata, et selline sõiduk suudab vedada ka 3500 kg kaaluvat piduritega järelhaagist ja sõita 900 mm sügavas vees.

Endisest tuntavalt käbedama astumisega

Discovery olemus muutus drastiliselt 2004. aastal esitletud kolmanda põlvkonnaga ja nende autode najal valmis ka esimene Range Rover Sport. Nüüd on lugu vastupidine, sest viies „Disco“ on ehitatud müügiloleva Sporti platvormile ja tootja sõnul olevat uustulnuk võrreldavast eelkäijast kuni 480 kg kergem. See on võimalik tänu kergmaterjalidest kerele, mis on 85 % ulatuses valmistatud alumiiniumsulameist, millest omakorda 43 % olevat taaskasutatud materjal. Kergem kere võimaldas uuesti kasutusele võtta ka nelja silindriga turbodiislid, mis olid kunagi saadaval ka esimese kolme põlvkonna autodele, ent toonased jõuallikad jäid järjest raskemate kerede veeretamisega jänni ja kadusid seepärast valikust.