Lamborghini disainiga auto omanikuks juba 6000 krooniga?
25 kere kavandamisel kasutati 3D-tarkvara. Renault’ loomemeeskonda juhtis kuulsa Flaminio Bertoni andekas õpilane Robert Opron, kelle kaastöötajaks oli Gaston Juchet. 1970ndatel aastatel kujundas Opron jõulise ja dünaamilise kerega Alpine A 310 ja aerodünaamilise kupee Fuego.
Opron teadis, et ülimalt uudne kujundus võib alalhoidliku maitsega kliendid eemale peletada, kuid liiga vanamoodsad jooned võivad eristuda Renault teiste mudelite moodsast kuvandist. Ta pakkus välja kavandi, mis ühildas uudse kujunduse ja ajatu elegantsi. Oma tasakaalus mõõtmete, rahulike joonte ja laiade C-piilaritega paistab auto nagu limusiin, olgugi et X29 ehk mudeli 25 kontsept oli algselt kavandatud viieukselise luukpärana.
Auto, millega sõitsid omal ajal ka Prantsuse riigi kõrgeimad ametnikud, iseloomulikuks tunnuseks oli tagaluugi suur kumer aken, mille sarnased olid kasutusel sportkupeedel. Oma esmaesitluse ajal oli Renault 25’l oma klassi kõige väiksem tuuletakistustegur, mille Cd väärtus oli variandist olenevalt 0,28-0,31.
Juhikoha ja auto sisemuse kujundus telliti Itaalia disainerilt Marcello Gandinilt, kes muu hulgas vastutas ka Lamborghini Miura ja Countachi välimuse eest ja kes kujundas ka teise põlvkonna Renault 5 väljanägemise. Elektrooniliste süsteemide kasutamise ulatus oli ennenägematult suur. Pardaarvutil oli häälväljund. See andis valitud keeles teate igasuguse tõrke korral, näiteks pidurikatete kulumine või pirni läbipõlemine. Erilist 4X20 audiosüsteemi sai juhtida roolirattalt. Tänapäeval on see üsna tavaline lahendus, kuid sel ajal oli see kogu maailmas esmakordne.
Renault 25 Turbo D/DX oli oma tippkiirusega 172 km/h selle aja kõige kiirem diiselmootoriga auto. Autosid pakuti 5-käigulise käsikäigukastiga või ühega kahest saadaolevast automaatkastist.
Renault 25’st on saanud säärane klassik, et seda ei ole Eestis enam ammugi saada. Huvilistel tuleb pöörduda välismaiste automüügikuulutusi vahendavate portaalide poole. Populaarses paigas nimega Mobile.de maksavad Renault 25’d alates 400.- eurost ning neid nimetatakse seal uhkelt limusiinideks. Eks see 25 üks kosmoselaeva kokpitiga pehme ja mugav limusiin olegi. Ning palju õnne juublilarile!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!