Honda tipptehnoloogiaid ühendav Clarity Fuel Cell on maailma esimene kütuseelementidel töötava sedaani seeriamudel, mahutades kogu kütuseelementide paki ja jõuülekande ruumi, kus asuvad tavaliselt mootor ja käigukast, kirjutab WHATCAR?

Mudelit Clarity Fuel Cell saab Jaapanis osta 2016. a algusest. Lisateavet sõiduki turuletoomisest Euroopas saab 2016. aastal.

Mudeli Clarity Fuel Cell loomisel sai Honda inspiratsiooni põhimõttest: rohkem inimest, vähem masinat.

Jõuseadmetele mõeldud ruumi vähendades on Honda suutnud luua ruumika salongi, mis võimaldab viiel täiskasvanul mahtuda autosse sama mugavalt nagu eeldaks tavapärase jõuallikaga sedaanis.

Honda tipptehnoloogia abil on kütuseelementide pakk ja jõuseade kahandatud V6 mootoriga võrreldavate mõõtmeteni.

Täiustatud on kütuseelementide pakk, mis on algsel FCX Clarityl kasutatud pakist 33% kompaktsem.

Täienduse muudab veelgi muljetavaldavamaks see, et koos sellega tõsteti mootori tippvõimsust 130 kW-ni (177 hj) ja suurendati energiatihedust 60% (kuni 3,1 kW-ni liitri kohta).

Mudel Clarity Fuel Cell on varustatud kõrgsurvepaagiga, mis võimaldab säilitada gaasilist vesinikku 70 MPa rõhu all, kasvatades säilitatava vesiniku massi ja suurendades auto sõiduulatust.

Tõhusa jõuseadme ja vähendatud energiakulu toel saavutab mudel Clarity Fuel Cell kütuseelementidega sõidukite klassi parima sõiduulatuse, läbides täispaagiga üle 700 km (435 miili).

Honda Clarity Euroopas

Hondal on 2016. aastal kavas tuua Clarity Fuel Cell teatud Euroopa turgudele.

Ühendkuningriigis on Honda kohalikku energiatootmist ja -tarbimist julgustades töötanud koos tarnijatega ning asutanud päikeseenergial töötava vesinikutankla autotootja Swindoni tehase maadele.

See jaam on kõigile kasutatav (eelregistreerimisel) ja suudab tankida iga kütuseelementidega sõidukit.