Kuigi otseselt ei saa öelda, et tegemist oleks tarkvaraveast tingitud avariiga, tasub õnnetuse tagamaid selgitada, et üritada mõista, miks see tegelikult juhtus.

Apple'i Lexus RX450h sõitis õnnetuse hetkel umbes paar kilomeetrit tunnis, kui talle sõitis tagant sisse inimese juhitud Nissan Leaf, mille kiirus oli umbes 25 kilomeetrit tunnis. Miks autonoomne masin nii aeglaselt sõitis? See vahetas parajasti rida. Miks inimene nii "kiiresti" sõitis? Sest ta arvas, et teine masin sõidab ka nii.

USA väljaande Consumer Affairs avaldatud raporti kohaselt on autonoomsete masinate suurim probleem see, et inimjuhid kipuvad neile tagant sisse sõitma. Väljaandega rääkinud Carnegie-Melloni Ülikooli professori Phil Koopmani hinnangul on põhjus see, et masinad ei sõida nagu inimesed: isesõitvad autod on liialt ettevaatlikud ja aeglased ning inimesed ei arvesta sellega. Meie sõidame kõik ikka arvestades, et teised masinad liiguvad nii, nagu neid juhiks inimesed.

Kuid kes on siis süüdi? Kas isesõitvate autode arendajad, kes ei suuda autosid programmeerida sõitma nii, et nende juhtimisstiil meenutaks tavainimeste oma? Või oleme süüdi meie, inimjuhid, et sõidame liiga ettevaatamatult ja tormakalt ning ei suuda oludega kohaneda? Avalda arvamust allolevas küsitluses ja kommentaariumis.