Volkswageni tehastes Wolfsburgis lõppes tema tootmine küll juba 1974. aastal, Mehhiko tehasest tuli viimane, järjekorras 21 529 464 Volkswageni Põrnikas välja aga päeva pealt kümme aastat tagasi, 30. juulil 2003.

1934. aastal nõudis riigikantsler Adolf Hitler Berliini autonäitusel uute autode väljatöötamist, mis sõidaks keskmiselt sada kilomeetrit tunnis, mahutaks neljaliikmelist perekonda ja maksaks vähem kui tuhat riigimarka. Rahvaauto idee teostamiseks loodi 1937. aastal ka Volkswageni kontsern (Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, ehk GeZuVor).

Autokonstruktor Ferdinand Porsche töötas koos oma kaaslastega uue automudeli välja, kuigi odavauto ei olnud just eriti tasuv. Selleks, et hinda alla ajada ehitati Euroopa suurim autotehas, vastrajatud linnas "Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben", mis täna kannab nime Wolfsburg, aga ikka jäi midagi eesmärgist puudu.

Auto toodi müüki alghinnaga 990 riigimarka, aga iga auto tootmisele tuli Volswagenil 1080 riigimarka peale maksta. Totalitaarses riigis oli see võimalik, majanduslikult enam kui küsitav. Sõjajärgsetel aastatel auto tootmine jätkus, kuid firma tulevik oli üsna ebaselge. Lõpuks, 1960. aastal Volkswagenwerk G.m.b.H. erastati aktsiaseltsina ja kontsern on tänaseks laienenud juba kaugele väljapoole Saksamaa piire. 

Sõjajärgse buumi najal avanenud eksporditurg USA-s tõi Põrnikale uue kuulsuse ja võimaldas tootmist jätkata. Jaapani autode tulek lõi aga turu segamini. 1974. aastal hakati Wolfsburgis uue rahvaautona tootma Volkswagen Golfi, ja senise Põrnika tootmine jätkus alates 1978. aastast juba väljaspool Saksamaa piire. Brasiilias ja Mehhikos toodetud Põrnikaid müüdi küll ka Saksamaal edasi. 2003. aastal Põrnikate tootmine aga lõppes.

1998-2010 turustati selle asemel mudeleid VW New Beetle ja 2011. aastast alates VW Beetle, mis disainilt meenutavad algseid Põrnikaid üsna vähe.

Selle auto fänne koondav Eesti Põrnikaklubi on tegutsenud viimased 20 aastat.