Kuidas oma auto suveks ette valmistada?
Esiteks, loomulikult, rehvid!
Rehvid on ainukesed kontaktid auto ja maakera vahel. Nendest sõltub väga palju nii mugavuse kui turvalisuse osas. Vaata kindlasti üle, kas eelmisest hooajast jäänud suverehvid on ikka ühtlaselt kulunud ning kas talvel auto all veerenud rattad seda on. Kui viimased seda pole, tuleb enne suverehvide alla kruvimist kindlasti ka veermik üle kontrollida, et leida koht, mis kummi sööb. Lõpuks aga kontrolli, et rehvis oleks kindlasti õige rõhk!
Pidurid – neid on lihtne ka ise kontrollida, sest kui midagi neil viga on, annab sellest teada kas imelik heli või siis ratta eemaldamisel avanev vaatepilt. Talvel veelgi ulatuslikumate temperatuurikõikumistega silmitsi seisvad piduriklotsid ei tohiks olla kulunud või kulumise piiri lähedal, sest suvel on kiirused suuremad ja sõit vilkam, mistõttu kuluvad siis ka piduriklotsid kiiremini.
Pesulasse – tasub minna igal ajal, ent peale pakasest talve ja seda kohutavalt porist kevadet võiks auto äärmiselt, isegi piinliku põhjalikkusega ära puhastada. Ning seda nii seest kui väljast ning kõigi võimatute kohtade ja nurkade pealt. Sest talvest jääb põhilise annina autosse niiskus, mis teeb metalli ja juhtmestikuga teadagi mida. Tõsi, see operatsioon on kindlasti tavalisest pesust kallim, ent tasub end küllaga ära. Juba stressi ja muret on kohe hulga vähem.
Õlitase – seda on lihtne kontrollida. Täpsema õpetuse leiad SIIT. Talvel on olnud külm ja porine ning pole ehk viitsinudki kapoti all muud teha kui vaid klaasipesuvedelikku juurde valada.
Jahutusvedelik – vaata selle tase paagis üle, et kõik oleks sinna märgitud normide piires. Vajadusel saad autopoest soetatud testriga kontrollida ka jahutusvedeliku koostist, et kõiki komponente oleks ikka tasakaalukalt. Mootori väga heaks tööks peaks jahutusvedelikku korra aastas vahetama, teab Jalopnik.
Automaatkäigukasti õli – selle taseme ja seisundi kontrollimine polegi osadel autodel võimalik. Kui on, siis leiab selle kohta täpse teabe sõiduki kasutusõpetusest. Kui see õli otsakorral või omadega läbi, siis on tagajärjed, teadagi, kulukad.
Mida veel kontrollida? Roolivõimendi vedelikku! Selle taset ei viitsita sageli hoolduseski uurida, ent kui seda vedelikku mahutis liialt vähe, muutub roolimine raskemaks ning kogu segadus võib hakata avaldama mõju üleüldisele sõiduturvalisusele.
Ka pidurdusvedelikule tasub pilk peale heita ning ka selle paak asub mootorikatte all nagu teisedki temasugused. Paagil on näha, kas seda on piisavalt või mitte. Pigem olgu vedelikku maksimaalset tähistava märgini. Ning see vedelik peab olema puhas. Ise toda vahetada ei soovita, kuna see on äärmiselt mürgine ning pidurisüsteem on ikka äärmiselt vastutusrikas auto vereringe osa.
Kontrolli ka üle oma aku. Ning vajadusel võta maha, vii tuppa ning lae see korra-paar aastas täiesti täis. Nii pikeneb aku tööiga teinekord mitmekordseks. Kuidas akudega käituda, loe SIIT.
Kojamehed – soovitatakse vahetada välja suisa kaks korda aastas. Ideaaljuhul. Enamik meist seda aga kindlasti ei tee. Arusaadavatel põhjustel. Niisiis tuleb klaasipuhastajad võtta vähemalt kevadel korraks suurema vaatluse alla ning teha neile põhjalik pesu. Kui selle käigus ilmneb, et need on murenenud või rebenenud, peab ikkagi uued ostma. Muidu tuleb mõne aja pärast juba esiklaasi enda tuhmumisega võitlusse asuda.
Lõpuks vaata üle ka päris pisiasjad – käi ja kiibitse ümber oma auto kõige kriitilisema pilguga. Kas pole lisandunud ühtegi kriimu, ühtegi roostetäppi, mõlgikest? Kas kõik tuled on klaarid ja töötavad? Ega uksed ole kägisema hakanud? Jne. Mitmedki neist probleemidest hakkavad suvel kindlasti kasvama ning aina enam tähelepanu nõudma ning mida varem neile koht kätte näidata, seda kindlam.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!