Kuidas Eestist või välismaalt ostetud sõidukile õigesti taustakontrolli teha?

 (13)
Lõputu autodemeri
Lõputu autodemeriFoto: Andres Putting

Ehkki isiklik sõiduauto on paarikümne aasta tagusest luksuskaubast tänaseks päevaks tarbeesemeks saanud, on selle rahaline väärtus jätkuvalt üsna kõrge ja petta saamine ikka sama valus.

BP Motors OÜ juhatuse liige Mait Buddell paneb seetõttu südamele, et mõistlik on enne auto, mootorratta vm sõiduriista soetamist teha pisut uurimistööd, mis tänapäeva vahendite juures on käkitegu.

Buddell ütles Fortele, mida päev edasi, seda vähem pettusi esineb, sest kasutada on erinevad andmebaasid (vt linki allpool), kus on infot nii auto läbisõidu kui avariide kohta. "Kuid pettusi tuleb aeg-ajalt ikka ette, sest inimesed pole erinevatest keskkondadest teadlikud," hoiatab ta.

"Enamjaolt avastab klient sõiduki osas puudusi või vigu hiljem ning olles ostnud sõiduki kahtlase taustaga eraisikust müüja käest, on pea võimatu mingit hüvitist või abisaada. Isegi kui tarbijakaitsesse pöörduda, võib eraisikust müüja kaduda ja ei reageeri enam kõnedele või emailidele. Ainuke asi, mis päästabm on kohtusse minek, kuid see on pikk ja kulukas protsess. Juriidilise isikuga on kergem, sest ükski lugupeetud automüüja ei soovi enda mainet rikkuda."

Kui petetakse, tehakse seda Buddelli sõnul peamiselt läbisõiduga, sest see on kõige lihtsam viis sõiduki väärtuse tõstmiseks. Neid, kes avariilisi sõidukeid üles ehitavad, leidub tänapäeval juba harvem - aga neid siis veel on.

Seotud lood:

"Alati tasub meeles pidada kontrollida müüja tausta, kuna see teeb sõiduki ostu ja hilisemate murede lahendamise tunduvalt lihtsamaks," ütleb Buddell.

Selle kohta, kuidas täpselt ise sõiduki taustakontrolli teha - mis pole sugugi keeruline - on BP Motors oma blogis avaldanud pika ja põhjaliku sammhaaval käike ettenäitava postituse.

Loe BP Motorsi postitust ise auto taustakontrolli tegemise kohta SIIT!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare