Kui auto hakkab vedelgaasi jooma: lisakulutus tasub üsna ruttu ära

 (75)

Kui auto hakkab vedelgaasi jooma: lisakulutus tasub üsna ruttu ära
Foto: whatcar.ee

Täna andsid Amserv Auto ja Rentest täisteenusliisingusse üheksa LPG-gaasiga varustatud Toyota Auris Touring Sports 1,6 sõiduautot. Kokku on Amserv paigaldanud gaasiseadme juba ligi poolesajale autole.

Autod võttis kolmeks aastaks rendile AS Eesti Keskkonnateenused, mille juhatuse liikme Argo Luude sõnul on nad juba pikalt otsinud võimalusi autopargi kütusekulude vähendamiseks, kirjutab WHATCAR?

"Arvutuste põhjal tähendab LPG-gaasiga sõitvate autode kasutuselevõtmine säästa kütusekuludelt ligi 45 protsenti," selgitas ta.

Lisaks on vedelgaas tema sõnul keskkonnasõbralikum kütus ja põlemisel tekib võrreldes bensiiniga oluliselt vähem heitgaase.

"Üks Eesti Keskkonnateenuste teenindusauto on juba pikemat aega sõitnud LPG-gaasiga - oleme seniste tulemustega rahul. Antud kogemuse pinnalt sündis ka otsus soetada need üheksa uut LPG-d kasutavat sõiduautot," lausus Luude.

Amservi jaoks ei ole selliste autode välja andmine esmakordne. "Varem oleme teinud autosid USS Securityle, sõidukoolitajatele, taksofirmadele jne. Kokku juba umbes poolsada autot," lausus Amserv Järve esinduse juhataja Ahti Aasala.

Müüja võtab kogu vastutuse

Seotud lood:

Tema sõnul on oluline sõnum autoostjale, et nende paigaldatud gaasiseadmed vastavad kõikidele tehase nõudmistele, kõik paigaldajad on läbinud vastava koolituse ja klient ei pea muretsema garantii katkemise pärast.

Gaasiautodele kehtib kolmeaastane garantii, läbisõiduni kuni 100 000 km. Hooldevälp ei muutu, see on tavamudelitega sarnaselt 15 000 km.

Tõsi, pisut kasvab hoolduse maksumus, kuna lisaks tavahooldusele vajab hooldust ka gaasiseade: vahetada filtrid, õli jms.

Reeglina jääb hinnalisa alla 100 euro piiri, mis on kogu kütusesäästu kõrval üsna tühine summa.

Aasala sõnul näitavad praegused tasuvusarvutused, et gaasiseade hakkab enda tagasi teenima umbes 30 000 km läbisõidu juures.

Auto soetushinnale lisandub ca 1600 eurot, mis on väiksem kui tavaliselt bensiini- ja diiselkütusega auto hinnavahe.

Gaasimahuti on paigaldatud tagavararatta asemele, mis tänapäeval on enamjaolt niikuinii kasutamata, ehk pakiruumi see seade ei kahanda.

Ühe paagitäiega saab sõita ca 500 km, kui sellele lisada veel paagitäis bensiini, saab ühe tankimisega läbida enam kui 1000 km.

Loe veel

Gaasiseadmeid paigaldab Amserv oma mudelivalikus ka Hyundaile, samuti on need saadaval Opeli mudelivalikus juba tehases paigaldatuna.

Alexela rõõmustab

Eesti gaasitanklate võrgustiku turuliidri Alexela Oil tegevjuht Ain Kuusik kinnitas, et Eesti ettevõtted on hakanud üha rohkem nägema vedelgaasi rahalisi säästuvõimalusi ning eeliseid bensiini- ja diiselkütuse ees.

"Senine tankijate arvu kasv on tõestanud vedelgaasi tarnimise vajadust ja sellest lähtuvalt plaanib ettevõte käesoleva aasta lõpuks rajada 20 gaasitanklat üle Eesti, kasvades koduturul suurimaks gaasitanklate ketiks," ütles Kuusik.

Vaata pildigaleriid saidil WHATCAR?

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare