• Kõrvalteede Kuningas avalikustati Tartus
• Rahva lemmikuks sai Jeep Grand Cherokee
• Tänasest müügil ka maasturite teemaline ajakiri

Selleks on žürii hinnangul uus Subaru Forester. Auhinna võttis vastu vastu AS Mariine Auto Tartu autokeskuse juhataja Egert Tavita.

Näitusekülastajad said viie finaali pääsenud auto seast valida ka oma lemmiku, selleks osutus uus Jeep Grand Cherokee. Lisaks eelnimetatutele pääsesid finaali Honda CR-V, Ford Kuga ja Volvo V40 Cross Country.

„Subaru Foresteri saamine aasta tähelepanuväärseimaks maasturiks, on igati loogiline. Kui iga ülejäänud finalist on kas pigem mahtuniversaal, pigem sõiduauto, pigem krossover või pigem maastur, siis Forester on natuke neist kõigist, ühendades endas edukalt sõiduauto ja maasturi omadused,“ kommenteeris žürii esimees, whatcar.ee peatoimetaja Tõnu Tramm ja lisas, et Forester on selle kõige juures ka tavatarbijale suhteliselt taskukohase hinnaga,

Tema sõnul oli algselt idee kutsuda ellu Aasta Maasturi valimine, kuid asjasse süvenedes sai žürii aru, et sõna „maastur“ on tänapäeval liiga üheselt tõlgendatav ning enamus viimase aasta jooksul Eestisse jõudnud nn maasturid on tegelikult hoopis kas krossoverid, linnamaasturid või lihtsalt maastikusuutlikumaks kohendatud sõiduautod.

„Olnuks ebaaus neid kõiki konkursist kõrvale jätta. Lisaks on nn päris maastureid, ehk M1G klassis sõidukeid, jõudnud viimase aasta jooksul meie turule vaid mõned üksikud ja valim oleks olnud liiga kesine,“ nentis Tramm.

Žüriisse kuulus üheksa liiget, lisaks whatcar.ee toimetajatele ja kaasautoritele osales selles ka Swedbank Liisingu autoliisingu osakonna juhataja Tarmo Ulla, off-road harrastaja Imre Heinsaar ja Päästeameti autopargi haldaja Andres Heinsalu.

What Car? Eesti andis Tartu Motoshow ajaks välja ka 96 lk maasturiteemalise ajakirja (pildil), kus on moel või teisel välja toodud kõik hetkel Eestis müüdavad autod, millega kannatab maanteelt maha keerata.

„Krosssoverite turuosa kasvab Eestis hetkel kõige enam. Kui veel 2012 oli eestlaste lemmik-autoklass kompaktautod, siis tänavu kaheksa kuuga on see juba krosssover, ehk linnamaastur. Koos päris maasturite, ehk M1G klassiga, moodustavad nad juba 35% kogu autoturust,“ lausus Tramm.