Kõht tühi, lift katki, pood kaugel? Autolivery tõttab laisale linlasele appi



“Viimane kilomeeter” on väljakutse nagu Gordioni sõlm, mida mobiilsusettevõtted järjekindlalt lahendada püüavad. Fordi insenerid pakuvad linlase jalavaeva vähendamise lahenduseks värkvõrku ühendatud robotkaubiku-drooni koostööd. Autolivery teeb laisa inimese elu edaspidi veelgi lihtsamaks ja … laisemaks.

Vahendab Accelerista

Fordi Tulevikulinna projekti eesmärk on jõuda tervikvisioonini linnakeskkonna mobiilsusväljakutsetest – liiklusummikud, õhusaaste, jalgratturite ja jalakäijate liikumine linnas – ning need murekohad uute tehnoloogliste lahenduste kaasabil ületada. Üksnes pakirobotitest ja isejuhtivatest bussidest elamisväärse linnaruumi loomiseks ei piisa.

Ford otsustas hiljaaegu investeerida Argo AI tehisintellekti arendamisse, ning tulemus peaks juba mõne aasta pärast “intelligentsete”, isejuhtivate ja empaatiliselt suhtlevate autodena näha olema.

Paralleelselt autonoomsete sõiduvahenditega arendatakse teenuseid, mis lahendaksid “viimase kilomeetri” probleemi nende linlaste jaoks, kes iga spinatilehe pärast ei viitsi oma kaastundlikku sõidukit lahti pakkida. Appi tulevad värkvõrk, robotautod ja droonid, mis ühiselt kaupu kohale toimetavad.

Seotud lood:

KAUBIK JA DROON, SINU KÜLMKAPIGA KÄSIKÄES

Loe veel

Tänavusel Mobiilse Maailma Kongressil tutvustasid Fordi insenerid Autolivery teenindusideed ja uudseid liikuvuslahendusi sh. Carr-E robot-sõiduplatvormi ja innovaatilist kolmerattalist linnaratast TriCiti.

Ford kavandab aastaks 2021 täisautonoomset, Rahvusvahelise Autoinseneride Ühenduse (SAE) neljanda taseme sõidukit, mis sobiks mobiilsusteenuste – nagu sõidujagamine, hääletamine ja kullerteenused – osutamiseks.

Loe edasi siit

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised