Kiireid BMWsid meeldis varastada kuuekümnendate lõpus ja seitsmekümnendail Saksa Föderatiivses Vabariigis tegutsenud marksistlik-leninistlikku ideoloogiat kandnud terroristide grupile Baader-Meinhof Gruppe. Seoses sellega said Baierimaa autod rahvasuus uue nime, Baader-Meinhof Wagen. Kui politsei sai teada, et terroristid on liikvel, blokeeriti tänav ja peatati vaid BMWsid.

See asjaolu häiris tõsimeelseid bemmimehi ja nad kleepisid protestiks autodele kirjad enda mittekuulumise kohta kõnealusesse grupeeringusse. BMW maine langes seoses terroristidega, kuid noortele olla asi seevastu vägagi meele järgi olnud.

Siiamaile jõudsid esimesed 02- seeria eksemplarid ja esimesed "kolmesed" üheksakümnendate alguses.

Neue Klasse

1963. aastal arutati Baierimaal neue klasse programmi raames kaheukselise sedaani turule toomise võimalikkust. BMWst pidi taas sportauto saama, nagu see oli 1930tel. Uus mudel pidi olema tasku järgi ka väiksema rahakotiga tarbijale. Kuuekümnendate aastate alguses ilmavalgust näinud neljaukselist mudelit lühendati ja vähendati uste arvu ning Giovanni Michelotti kujustatud 1966. aastal müüki tulnud auto sai suuremast vennast eristamiseks nime 1600-2. Head sõiduomadused, muljet avaldav kiirendusvõime ja peenekoelisus olid põhjusteks, et seda seeriat on nimetatud üheks kasutajate seas kõige armastatumaks, eri mootoriga versioone müüdi kokku ligi 900 000.

Autost tehti ka glamuursemaid variante, 1,8 ja 2liitrise mootoriga sportmudeleid, kahe karburaatoriga 1602 Ti, sissepritsega 2002 Tii. Ameerika turu jaoks loodud ja  sealsetele emissiooninõuetele vastamiseks kohandatud mudeli 2002 suurest mootorist annab aimu must, keskelt kahe hõbedase ribiga iluvõre. Pakuti ka kabrioletti ja luukpäraga 02-seeria autot.

1973. aasta Frankfurt Motor Show'l tutvustati sportautot 2002 Turbo, mis arendas 170 hobujõudu. See oli Euroopa esimene turbomootoriga seeriaauto. Huvitav on ka fakt, et võidusõitja Hubert Hahne lõi 12 autost koosneva topelt esituledega erivarustusega seeria BMW Diana, mille ta pühendas oma südamedaamile, näitlejanna Diana Körnerile. Andy Andexer, Saksa 02 klubi esimees, omab bmw.2002.co.uk andmeil ainukest sõitvat Dianat ja on kindlustanud selle 60 000 dollarile.

Neue klasse tegi kuuekümnendatel BMWst taas sportlikud autod

Lendava telliskivini

1975. aastal tuli BMW enamusaktsionäri Herbert Quandti juhtimisel 02-seeria järglasena välja esimene "kolmene", kaheukseliste BMW E21 seeria. Autot tutvustati esmakordselt Berliini olümpiastaadionil ja selle kujustajad olid Paul Braq ja Claus Luthe. Autodele pakuti 1,6liitrist, 1,8liitrise, 2liitrist ja hiljem tippmudelile 323 ka 2,3liitrist mootorit, väiksemad mootorid olid alguses karburaatoriga.

1977 hakkas BMW esmakordselt väikesele autole 6silindrilist mootorit pakkuma. 1981. aastast toodeti ka mudelit 315. Väiksemamahulised olid neljasilindrilise, kaks suuremat aga kuuesilindrilise mootoriga. Viimased toodavad BMW-le omast mootorihäält, enesekindlat surinat.

Autode tuunimise ja mootorite forsseerimisega tegelesid enne M-seeriat Alpina, Hartge ja MK Motorsport. E21 nagu BMWd ikka, oli edukas võidusõiduautode seas: 1978 aastal võitis Deutsche Rennsport Meisterschafti sarjas BMW 320i Turbol sõitnud ja Schnitzer Motorsporti meeskonda kuulunud Harald Ertl. Võidusõiduautot kutsuti "lendavaks telliskiviks".

Autosid müüdi kokku 1,36 miljonit, umbes müüduist 35% olid kuuesilindrilise mootoriga. Samas ei olnud mudel populaarne tulusal USA turul. E21 järglaseks sai E30.

BMW uhked uunikumid

Saksa tippautod hobiks

Villu Malduri 1971. aasta BMW 1602 on pärit Soomest Pietarisaarist. Mees ostis algselt tumerohelise auto 800 marga eest üheksakümnendate aastate alguses ja istus sinna otse Žigulist. Ta kinnitab, et ümber istumine Vene autost "õige sõiduasendiga" Saksa tippautosse muutis tema tõekspidamisi jäädavalt. Alguses pereautona kasutusel olnud autost sai hobiauto ning nagu hobiautode saatus ikka, oli ta 7 aastat lahti võetud. Villu Malduril on veel teinegi, 700 seeria sõiduk.

Tartu mehele Peep "Nuga" Binsolile kuuluv 1978. aasta 320 kabriolett on haruldane kerefirma Karosserie Baur toode, E21 on Baur kabroletistanud 4500 ümber. Baur on valmistanud BMW kabriolette alates 1930test aastatest peale, sealhulgas ka 02 seeriale. Autokere leidis mees Eestist põllu pealt ja hakkas sellele autot ümber ehitama, valminud hobiautoga läbib ta suviti 4000 kilomeetri ümber. Binsolil on teinegi E21 ning ta on seisukohal, et vanaautode metallipressi alt päästmine ja korda tegemine on ette võtmist väärt asi.

Eestis sõitvatest väärikatest Baierimaa autodest saab aimu klassikalisi BMWsid ühendava klubi e21.ee veebilt. Kõigi maade rullnokki ühendav, aga kindlasti kordades suuremale asjalike inimeste väele sõidurõõmu pakkuv "bemm" on Eestis populaarsuselt viiendal kohal peale Volkswagenit, Fordi, Audit ja Opelit. Neid on ARKi liiklusregistris on käesoleva aasta oktoobri alguse seisuga registreeritud kokku 33629 tükki. Kõige rohkem, 2779 registreeritud "isendit" pärinevad 1992. aastast. 02-seeria autosid on registris 11 ja E21 mudelit 177.