• • Esimese korra kohta ootamatult hästi õnnestunud luukpära, mis on kiire, hästi varustatud ja meeldejääva ilmega.
  • • Stingeritel on ette näidata kolm mootorit (200-370 hj) ja lisaks tagaveolisele autole on valikus ka nelikveolised versioonid.
  • • Eestis on autode alghind 45 990 eurot (GT-Line-varustuses nelikveoline diisel).

See on Kia poolt esimene Euroopa turgudele toodav tagaveoline luukpära – kuid sedaanivälimusega –, mis on saadaval ka nelikveolisena ning viimistletud Albert Biermanni poolt. See on mees, kes veel alles üsna hiljuti juhtis BMW M-osakonda. Ta viimistles Stingerit Nürburgringil, kus ottomootoriga prototüüp läbis arendustöö vaid mõne nädalaga 480 ringi (umbes 10 000 kilomeetrit). Diiselmootoriga isend olevat katnud „Rohelises Põrgus“ koguni kaks korda pikema vahemaa! Õiget suhtumist näitab seegi, et tagaveoliste isendite varustuses leidub ka läbivust ja meelelahutuslikku poolt parandav piiratud libisemisega diferentsiaal.

Seega seab Stinger enese osas kõrgendatud ootused, nähes välja kiire isegi esmasel vaatlusel, sest auto dünaamilist siluetti võimendavad pikk telgede vahe koos pika mootorikatte ja lühikese eesmise ülendiga. BMW-lt tuttav trikk on ka esimeste rattakoobaste ventileerimine segavatest turbulentsidest vabanemiseks, millele osundab eraldi kujunduselemendina välja toodud õhuvoolu väljumisava, mis asub auto esitiibade alaosas. Suutlikkusele viitavad ka mootorikattel olevad ventileerimisavad ja tagumise kaitserauaga integreeritud difuusor. Õnnestunud kujunduse juures on ainsaks vaieldavaks detailiks ehk tagatiiva peale nn side-markerina venitatud tagatuli. Ilmselt oli kujunduse eest vastutav Peter Schreyer parajasti lõunal, kui joonlaud mõne noorema kolleegi käes perutama hakkas.
Loe edasi siit