Hyundai Santa Fe tehniline sõsar
• Suurem ja mugavam kui eelkäija
• Hind üpriski krõbe: alates 34 990 eurost

Autoajakirjanike käest küsitakse pidevalt – mis auto ma peaksin ostma? Olen siis vastavalt hinnale ja soovitud autoklassile soovitanud, mida tasuks proovima minna ja siis nende seast peaks ostja ise juba oma valiku tegema.

Kui inimene on endale ise teinud maasturite listi, kuhu kuuluvad Land Cruiser, Pajero ja Pathfinder, siis Sorentot sealt tavaliselt ei leia. Olen öelnud, et minge proovige seda ka ja üllatus-üllatus, tihtipeale ongi just viimase kasuks otsustatud.

Tõsi, seda tegin ma kuni eelmise Sorentoni, sest too tekitas ka minus pisut vastakaid tundeid. Kui üleeelmine oli mõnus pehme, ronis hästi ja oli praktiline auto, mis omanike sõnul kestis kõvasti üle keskmise, siis eelmine oli kuidagi rabe ja ilmselgelt linnainimesele suunatud pargimaastur. Nüüd aga võib taas öelda: õige Sorento on tagasi!

Uus Sorento näeb paljuski välja samasugune nagu eelmine, ninas on mõningad liistud teisiti, kuid praegust KIA disainiliini läbiv ülbe välimus on ka sellel masinal vägagi olemas. Ja minu poolt suur „like”, nagu sotsiaalmeedia põlvkonnal kombeks on öelda.

Imelikul kombel võib teatud nurkade alt KIA nina vaadates näha Saabi viimaseid disainisuundi, mis iseenesest pole üldse paha. Saab on vägagi esindusliku välimusega. Tagaosas olevad kandilised tuled võiks ehk ümaramaks siluda, kuid pole häda, neid näevad vaid juba selja taha jäänud tegelased.

Sisemuses kõva plastik?!

Sisu toob aga muige näole. Kõik on esmapilgul tip-top, kõik kangid ja ka elektroonilised vidinad on käe-jala juures. Justnimelt jala, sest näiteks sõna „käsipidur” võib vabalt jutumärkidesse panna. See on toodud vasaku jala alla nagu Mercedesel.