• Proovisõidukid on kohal novembris, tõhusam müük algab jaanuaris
• Pistikhübriid saabub järgmise aasta teises pooles
• Odavaima universaali baashinnaks on EX-varustuses 24 290 eurot

Proovisõidu järel võin kinnitada, et Optima SW on hea auto, mis jääb loetletud priimustele alla vaid viimistlusmaterjalide ja emotsioonide osas, pakkudes seejuures väga head sõidumugavust. Kia trumbiks näib olevat lihtsus, sest proovitud Optima GT ja ülejäänud autode kõrval jättis millegipärast just odavaim versioon teistest tegusama mulje.

Antud masinaks oli kuuekäigulise manuaalkäigukasti ja 1,7-liitrise CRDi diiselmootoriga Optima SW. Seepärast meenutas Optima mudeliperekonna esitlus justkui Herluf Bidstrupi joonistatud koomiksit, milles üks poiss laseb end vastumeelselt läbi terve loomaaia vedada ning vaimustub taas kodu poole asutades lihtsast varblasest. Selleski on olemas miski loogika, sest oma olemuselt on Optima SW kordades lahjem tõmmis Kia dünaamilisest ideeautost SPORTSPACE, mis tekitas mullusel Genfi autonäitusel suisa superautosid varjutavat sädinat.

Kosunud vaid kõrguses

Võrreldes sedaaniga on Optima SW pikkus ja laius millimeetri pealt samad – olles vastavalt 4855 ja 1860 mm – ning kõrguses kasvas auto 5 mm jagu (1470 mm). Sõitjateruumi pikkust ja tagaistme ees olevat põlveruumi iseloomustab kõige paremini teadmine, et uustulnukas kaotab telgede vahes universaalkerega Škoda Superbile vaid 36 mm, mida ei suuda auto kõrval kuidagi uskuda, sest Peter Schreyeri käealuste poolt teostatud väliskujundus peidab auto tegelikke mõõtmeid sedavõrd hästi. Ruumikus on üks Optima SW trumpidest ja keskmist kasvu täiskasvanu taga istudes pakutakse teile võrreldavat põlveruumi nagu esiistmelgi.
Loe edasi siit