Kia Optima Sportswagon: ameerikalikult mugav ja ruumikas universaal
Kui panna kirja seekordse proovisõiduauto täielik mudelitähis, saame järgmise rea: Kia Optima SW 2,0 T-GDI GT 6 A/T. Loomulikult, teemaga kursis olevale kodanikule pole probleemiks antud tähe- ja numbrikombinatsioonist arusaamine, aga võhiku jaoks tuleks ilmselt tõlk appi võtta.
- Esimene Kia keskklassi universaal
- Optima SW hind alates 24 290 eurost
- Standardvarustuses rikkalikult mugavusvidinaid
Lahtiseletatuna testisin ma teel Tallinnast Riiga Kia suurimat Eestis müüdavat pereautot, liignimega Optima ning täpsemalt selle universaalkerega versiooni (SW – Sportswagon), mis Korea autotootja jaoks on selles segmendis esmakordne katsetus.
Kuigi juba eelmise põlvkonna Optima proovis Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia jne. kandadele astuda, siis universaalina paistab see soov veelgi paremini välja.
Aga tagasi tulles testiauto tähise juurde, siis GT varustustasemega käib kaasas ka võimas 2-liitrine jõuallikas, mis paaritatud 6-käigulise automaatkäigukastiga. T-GDI tuleb sõnadest Turbo ja Gasoline Direct Injection, ehk tegemist on kütuse otsepritse ja turbolaaduriga varustatud mootoriga.
VÕTAB ÄRA KOGU PARKIMISKOHA
Esimest pilku Optima SW-le visates hakkab kõigepealt silma masina suurus. Üldpikkus 4855 mm jääb täpselt 1 millimeetriga alla tänapäevasele ruumi-imele – Škoda Superb Combi-le.
Loe edasi siit