Levib aga müüte nagu väikeautod ei oleks piisavalt turvalised, võrreldes sedaanide, universaalide või maasturitega, et nende salong või pagasiruum ei ole piisavalt ruumikas ning et väiksema kubatuuriga mootoritel puudub jõud. Kas tegelikult nii ongi?

Turvalisus

Turvalisus on üks sagedamini arutatavaid väikeautode omadusi. Arvatakse, et väiksema autoga sõites esineb avarii korral suurem vigastuste oht kui näiteks mahuka maasturi puhul.

Tegelikult pöörab enamik autotootjaid turvalisusele erilist ja aina suuremat tähelepanu, investeerides erinevatesse turvasüsteemidesse, viies läbi turvateste ja tugevdades keret ning seda olenemata auto suurusest ja mudelist.

Seetõttu on kaasaegsed väikeautod sama turvalised kui suured. Näiteks on populaarses väikeautos VW Polos olemas samasugused turvasüsteemid nagu sama tootja kõige uuemates Passati või Tiguani mudelites.

Siiski on oluline rõhutada, et turvalisusest rääkides mängib kõige tähtsamat rolli ikkagi juht. Abisüsteemid on mõeldud ainult tema töö kergendamiseks, mistõttu ei tohi juhtimise ajal valvsust kaotada.

Kui juht on hajameelne, ei pane enda ümber toimuvat tähele või juhib vastutustundetult, siis ei aita ükski abisüsteem või kere tugevdus.

Väikeautod „kasvavad“

Järgmine küsimusi tekitav teema on väikeautode maht. Kas nendega saab mugavalt reisida ka kolmekesi või neljakesi? Kas pikemale reisile või loodusmatkale suundudes mahuvad pagasiruumi kõik vajalikud asjad? Kas lemmikloomale jääb ruumi?

Kuigi mõned autod paistavad väljast väiksena, on neis siiski piisavalt ruumi. Autode suurus ja avarus on aja ja uute mudelitega aina suurenenud ning mõningaid „väikeseks“ peetavaid autosid ei saa tegelikult mitte kuidagi nimetada väikeseks.

Ka Moller Auto Eesti esindaja Merli Ainsaare hinnangul on tegu vaid müüdiga nagu väikeautosse mitte midagi ei mahuks.

„Tänased väikeautod on üllatavalt ruumikad ja seda tuleb lihtsalt näidata, et inimesed seda usuksid. Märkame, et ostjad lähtuvad aina sagedamini oma vajadustest ja ei tule autot ostma eelarvamustega.

Kui selgitame välja, mida nad täpselt vajavad, valivad nad tihti väiksema mudeli, hoides seeläbi ka raha kokku, sest sellised autod on odavamad,“ kommenteeris Ainsaar.

Kiskja lambanahas

Samuti on levinud arusaam, et väikeautodesse paigaldatakse nõrgad mootorid, mistõttu jääb neis puudu võimsusest. Kahtlusi tekitab ka mootorite aina vähenev töömaht.

Kui varem olid tavalised 1,8- või kaheliitrise töömahuga mootorid, siis aina sagedamini paigaldatakse väikeautodesse nüüd isegi 1,2- või üheliitriseid mootoreid.

Ühtlasi muutuvad mootorid mitte ainult väiksemaks, vaid ka säästlikumaks ja keskkonnasõbralikumaks.

Samas leiavad ka kiiruse ja põnevuse armastajad turul olevast väikeautode valikust endale sobiva, sest saada on ka võimsamate mootoritega mudeleid.

Näiteks on mainitud Polo saadaval GTI versioonis, millel on kaheliitrise töömahuga turbo-bensiinimootor koos automaatkäigukastiga, mis muudab auto tavapärasest äkilisemaks ja kiiremaks.

Üldiselt on paljudel väikeautode võimsuse, turvalisuse, mahutavuse või muude parameetrite suhtes mitmeid kahtlusi.

Tihti hajuvad need aga kohe, kui tänased võimalused on oma silmaga üle vaadatud, sest väikeautod on muutunud senisest kiiremaks, mugavamaks ja turvalisemaks.