Tavapäraselt on uue automudeli juurutamine aeganõudev protsess, keskmiselt võtab teekond ideest tootmiseni aega 5, mõnel hinnangul isegi 7 aastat (Vene autotööstuse puhul ka oluliselt kauem, aga sel pikemalt ei peatu, sest kõik on harjunud). Suure osa teekonnast moodustab tootmisliini katsetamise periood.

NÜÜD HAKKAS KIIRE LUBADUSTE TÄITMISEGA

Taskukohase, “kogu maailma rahva-elektriauto” Tesla Model 3 eeltellimuste vastuvõtt algas 2016. aasta kevadel ning loogiliselt võttes – kui olemas on prototüüp ning tehtud piisavalt proovisõite – võiks esimesed õnnelikud omanikud oma auto rooli istuda 2018. aasta hakul. Musk lubas rohkem: Model 3 jõuab tänavatele juba tänavu septembris.

Vahepeal on liikunud igasugu kõlakaid, Model 3 tootmise- ja tarnetähtaegu nihutatud, meeskond muutunud, plaanid tõenäoliselt ka. Tesla kodulehelt saab Model 3 jätkuvalt eeltellida, maksa $1000 sissemaksuks ja oled ootelistis. Korraga võid tellida kaks särtsukat.

Tehnilise poole pealt uut teavet lisandunud pole: kiirendus sajani alla 6 sekundi, sõiduulatus 346 km ühe laadimisega, Tesla autopiloot komplektis ja 5 tärni turvalisuse eest. Selle pealt tahab Musk tootmisse minna. Kohe!

KÕIK ÜHELE KAARDILE JA SÕIDAME!

Enamus autotootjaid teeb uue mudeli turuletoomise eel purumusta tööd: tellib võimalikult odavalt vajalikud materjalid ja tööriistad, testib tootmisliini, pannes seal kokku rea proovimudeleid, mille uksed ei pruugi käia valatult ega armatuur tunduda veatuna. Kui midagi läheb nihu, proovitakse uusi tööriistu ja katsetatakse seni, kuni kõik toimib tip-top.

See on normaalne: nii nagu pagar harjutab uue piruka küpsetamist või juurdelõikaja kangakoguse säästmiseks püüab leida just õige moega lõikeid, nii ka autotootja katsetab enne kui midagi müüki laseb. Proovipartii vigadest õpitakse ning testtoodang lammutatakse.

Aga Elon Muskile selline ajaraiskamine ei sobi! Tesla investeerib kohe kallisse tootmisliini ja installeerib selle pikema jututa, sest Model 3 tootmine peab käivituma tänavu juulis. Nii on Musk investoritele lubanud.
Loe edasi siit