Ürituse Zero Motorcycles’ 24 Hours of Electricross eesmärgiks oli näidata, kui kaugele on elektrimootorrattad arenenud. Võistluspaigaks valiti elektrisõidukite vallas taas esirinda trügiv California, täpsemalt San Jose. Kuivõrd oodata on palju erineva taseme ja varustusega sõitjaid, osaleda saab ka elektriliste ATVde ja quad’idega, ei ole rajal hüppeid, kirjutab ajakiri Tarkade Klubi.

“See üritus toob kokku väga suure hulga erinevaid inimesi kogu maailmast,” selgitas korraldajafirma Zero Motorcycles asutaja Neal Saiki. “Meeskondi on välja pannud kõik, alates eluaegsetest mootorratturitest ja lõpetades keskkonnateadlike trendiseadjatega. On neid, kes saabuvad tuhandete miilide tagant selleks, et teha mootorrattaajalugu.”

Endine NASA insener ja leiutaja Saiki loodab, et sündmus jõuab Guinnessi rekordite raamatusse kui esimene lõpule viidud ööpäevane motokross elektritsiklitel.

Ajakirja Tarkade Klubi mainumbris:

•Kas meil õnnestub maakera ümber ehitada?
•Kuidas kasiinost võitjana lahkuda
•Ülehinnatud vitamiinid
•Tõestus Einsteini relatiivsusteooriale
•Mis toimub liiklushuligaani peas
•Füüsikaga raha tegemas

Kas elektritsiklitel saab üldse korralikku krossi sõita? Juhtivaid elektritsiklite tootjaid, Zero Motorcycles, tutvustab oma mootorratast “X” kui kiireimat, kergeimat ja loodussõbralikemat kogu maailmas. Ühelt poolt on nendel väidetel all ka tõepõhi, teiselt poolt on lahti seletamata jäetud elektritehnoloogia varjuküljed. Järgmisel aastal asub elektrikrossirattaid seeriaviisi tootma ka maailma tsiklitööstuse tippu kuuluv KTM.

Elektritsiklid on kiiemad?

Nullist 30 miilini tunnis (48 km/h) kiirendab tsikkel tootja andmetel 2 sekundiga. Sellele tulemusele jäävad alla nii Honda, Yamaha, Kawasaki kui Suzuki tänavused 250kuupsentimeetriste neljataktiliste mootoritega krossitsiklite mudelid. Kiirendades kiiruselt 30 miili tunnis kuni 40 miilini tunnis (64 km/h), on olukord võrdsustunud. Lõppkiiruses 23hobujõuline elektrimootorratas bensiini jõul sõitvate üle 30hobujõuliste konkurentidega siiski võistelda ei suuda.

Elektrimootorrattad on kergemad?

Kui tänavune Kawasaki 250F MX kaalub täis bensiinipaagiga 104 kilogrammi, siis elektrimootorratas “X” nii laetud kui laadimata akudega kõigest 64 kg. Vaatamata kergele kaalule lubab tootja, et mootorratta alumiiniumraam ja vedrustus peavad vastu isegi väga suurtele hüpetele. “X”-i raam kaalub vaid kaheksa kilogrammi.

Elektritsiklid on loodussäästlikumad?

Elektritsiklite loodussäästlikkus oleneb eelkõige sellest, kui puhtalt toodetakse nende toitmiseks vajalikku elektrit. Kui kasutatakse näiteks tuuleenergiat, on sisepõlemismootoris kütuse põletamata jätmine igati mõistlik. Samas on tõenäoline, et elektritsikliga sõitjad toovad kõrvaliste krossiradade äärde hoopis hulga diisel- või bensiinigeneraatoreid, see võib aga tähendada hoopis senisest suuremaid põletatud kütusekoguseid ja rohkem saastet. Samuti ei tööta generaatorid hääletult.