Vahendab Accelerista

Autodesse sissemurdmist ja pahavara istutamist on uuritud aastaid – mida nutikamaks muutuvad sõidukid, seda ahvatlevamaks muutub nende “ajuga” manipuleerimine häkkeritele. 2008. aastal uuriti kolmes Ühendriikide ülikoolis, kuidas tungida uuemate sõiduautode pardaarvutitesse ja jõudsid järeldusele, et kõige kergem on seda teha CD-le istutatud pahavaraga – paned vaid CD pesasse ja pahavara asub tegutsema: suretab sõiduki mootori, lahmib ustega, lukustab pidurisüsteemi jne.

Toodi välja ka teised võimalused autode lolliks ajamisel – sinihambaüleselt, mobiilsignaali kasutades, arvutis diagnostikasüsteemi matkides jne. Uuringu kokkuvõttesse aga kirjutasid teadlased tookord, et autodesse IT-manipulatsioonide abil sissemurdmine on siiski suhteliselt vähetõenäoline, sest see on keeruline, aega- ja teadmisi nõudev.

Paraku teadlased eksisid. Kui CD-le salvestatud spetskoodiga saab sisse häkkida, siis vastavad tootjad sellele omapoolse käiguga – kaasaegses autos ei ole enam CD-mängijat! Küll aga on SD-kaardi pesad, USB sisendid, bluetooth, wifi hot spot, mobiilside – kõik see, milleta me ühte korraliku autot ju enam ette ei kujuta.

Autonoomsete liikurite ajastu lähenedes kasvavad tootjate riskid ja häkkerite kiusatus – varsti pole autovargal vaja soojast voodist tõustagi, sisestab vaid koodi kuhu vaja ja auto sõidab ise uue omaniku juurde. Püüa tuult väljal!

Möödunud aastal häkkisid entusiastid isegi Tesla Model S-i, mis ometigi on kivikõva pähkel! Tesla vastas häkkeritele omapoolse sammuga, parandades turvaaugud ja pakkudes neile vangikongi asemel koostööd. Tulemus? PT&C hindas Tesla Model S-i suhteliselt virtuaalvargakindlaks autoks!

PT&C : VIIS AUTOT, MILLE HÜÜDNIMI VÕIKS OLLA “HÄKKERI AHVATLUS”

Loe nende tutvustusi siit

Accelerista
SÕITA SAAB KÕIGEGA!