Lõuna-Korea valitsus on Volkswagenile esitanud süüdistuse müra- ja saastenormide suuremahulises rikkumises ja andmete võltsimises ning määranud ühtlasi trahvi, mille suurus ulatub 14 miljoni euroni. Kui läheb vaidluseks, pikendatakse müügikeeldu määramata ajani.

Volkswageni jaoks on Lõuna-Korea pealtnäha marginaalne piirkond. Viimaste aastate müüginumbreid vaadates on aga näha, et tegu on jõudsalt kasvava turuga. Seega võtab kontsern esitatud süüdistusi ja müügikeeldu väga tõsiselt ning kaalub omakorda Lõuna-Korea valitsuse kohtusse kaebamist.

Loos, mille taustast me väga palju ei tea, on küsitavusi. Näiteks lõpetas VAG 25. juulist vabatahtlikult osa mudelite müügi Lõuna-Koreas. Tõenäoliselt oldi valitsuse võimalikust otsusest eelnevalt teadlikud ning astuti omaltpoolt ennetavaid samme. Seda, et keeld tuleb nii laiaulatuslik, tõenäoliselt karta ei osatud. Kaheksakümne keelatud mudeli seas on nii Volkswageni, Audi kui Bentley märgiga autosid. Just Audid ja Bentleyd on korealaste seas populaarsed.

Lõuna-Korea valitsuse keskkonnaminister on öelnud, et müügikeeld kestab tõenäoliselt kauem kui kolm kuud, sest asjade klaarimine võtab aega. Volkswagenil tuleb tõestada, et müra – ja heitmetaseme numbrid, mis paberil kirjas, ka tegelikkusele vastavad.