Ramaciotti tegeleb parajasti Alfa Romeo uue sedaani loomisega, millega kavatsetakse USA turule naasta. Ent see uus Alfa ei kummarda USA autotavade ees maani, vaid on ikkagi euroopalik, itaaliapärane. „Muidu see ju poleks Alfa,“ sõnas Ramaciotti intervjuus AutoWeek’ile.

Kui USAs on pisim auto ikkagi Ford Fiesta ja Toyota Yaris jms, siis Euroopas alustatakse ikka Fiat 500 ning Miniga. Nii on Euroopas tarvis mõelda ka väiksemate autode tagumise istme ruumikuse peale. Kui USA kodanik vajab tagaistmel rohkem jalaruumi, ostab ta lihtsalt suurema auto ja ongi asi vask.

Keskmine jänkiauto on ka eurooplase omast oluliselt laiem, sest ameeriklane soovib, et vaba ruumi oleks mõlemal pool tema suurest kehast ohtralt. Nii tuleb luua sügavad uksed ja lai keskkonsool, mis auto külgmõõtmeid paisutavadki. Kui aga vaadata, millised maanteelaevad ja lennukikandjad USA autode veel 1970ndail võrreldes Euroopa omadega olid, on pilt juba tänaseks oluliselt ühtlustunud.

Vaata võrdluseks videost, milline on uusim Fiat Grupi toode ehk Alfa Romeo Giulietta!

Mis kunagi USAs sündis, ent on sealt juba peaaegu täielikult kadunud? Selleks on universaalkerega autod, mille koha on edukalt sisse võtnud kõiksugused mahtuniversaalid ning linnamaasturid. Euroopas hinnatakse mikrobussidest ja libamaasturitest soliidsemaid universaale tänini kõrgelt. Pole harv, kui universaalkerega mudel müüb oma sedaanist sugulasest võimsamaltki.

Aga topsihoidjad?

„Viskasime siin Euroopas ameeriklaste topsihoidjate „kultuuri“ üle omal ajal ikka kõvasti nalja,“ meenuta Ramaciotti. „Eurooplane pigem sõidab autoga sellega pidevalt ühenduses olles, juhib seda. Ma pole isiklikult näiteks mitte iialgi kohvitassi autosse kaasa võtnud!“ Ameeriklane aga istub autosse ning asub sellega kulgema, otsekui aurikus igavest reisi alustades. „Ameeriklased pigem elavad oma autodes, kuna vahemaad on nii pikad ja sõidukeis veedetakse tõepoolest meeletult aega.“

Õnneks on Euroopas loodud autodes, isegi Fiat 500’s siiski kahele täiemõõdulisele topsihoidjale ruumi leitud. Nii et ameeriklased, kelle koduturule Chrysleri soetanud Fiat aina aktiivsemalt pressib, ei pea end halvasti tundma. Kuigi, jah, uus Alfa Romeo sedaan, mis margi peale veerandsajandilist eemalolekut taas USAsse viib, luuakse ikkagi euroopaliku sedaanina. Sel on lihtsalt mõned topsihoidjad küljes.

32 aastat Pininfarinas töötanud mees suutis olla väga paljude soliidsete projektide loomise juures. Tema nimega võib seostada näiteks järgmisi mudeleid: Ferrari 456 GT ja 5999 GTB Fiorano, Maserati GranTurismo ja Paugeot 407 Coupe, kuigi viimane oli küll ebaõnnestumine. Juunist 2007. a. on Ramaciotti Fiat Grupi disainijuht.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!