2019. aasta algas autoturul kerge langusega. Jaanuaris müüdi Eestis 2186 uut sõiduautot ehk siis 10,7% vähem kui möödunud aasta jaanuaris. Muretsemiseks põhjust ei ole, sest eelmise aasta jaanuaris tegi automüük 23,6% hiigelhüppe. Selle aasta algus on läinud automüüjate jaoks tavalises tempos.

Kõige rohkem osteti keskklassi maastureid, mille osakaal kogumüügist oli ligi neljandik, 24,5%. Järgnesid väike-keskklassi autod (19,4%) ja kompaktmaasturid (16,7%). Hübriidajamiga autosid osteti 166 tükki, elektriautosid 8. Keskkonnasäästlikumate autode müügiosa on Eestis jätkuvalt kasin, aga on loota, et pilt paraneb, sest järjest jõuavad müügile uued mudelid.

Škoda võit

Jaanuaris sõlmiti kõige rohkem – 309 – Škodade ostulepinguid. Teiselt kohalt leiame Toyota 229 ja VW 218 autoga. Esikümnes on veel 3 prantsuse marki, Kia, Opel, Subaru ja Nissan. Nissanile võib õnne soovida, neid pole juba mitu aega edetabeli tipus näinud.

Ja kui tabelit allapoole sirvida, siis 11 kohal on Honda 72 müüdud autoga, Mazda järgmine 71ga ning siis juba Ford 66 ja 14. kohal Dacia 65 müüdud autoga.

Popp Berlingo

Mudelitabel pakub seekord väikese üllatuse: jaanuari kõige popimaks autoks osutus Citroen Berlingo, mis oma olemuselt on kaubik, millele siis vastavalt vajadusele kohandatakse ka kuni 5-kohaline sõiduauto.

Berlingo võiduretsept on lihtne – kuna jõudnud on uus generatsioon, müüdi eelmise põlvkonna “sidruneid” eriti hea hinnaga. Nõudlust olnuks rohkemgi, aga laost said vanad autod lihtsalt otsa.

Mudelitabeli teist-kolmandat kohta jagavad Škoda ja Škoda ehk keskklassi linnamaastur Kodiaq ja pea meie rahvusauto staatusse tõusnud Octavia. Edetabeli 9.-10. kohalt leiame veel Škodat Karoqi ja Superbi näol.

Jaanuaris on võidujooksmist päris rahulikult võtnud mullune võimas liider Toyota, millel on esikümnes vaid üks mudel, linnamaastur RAV4. See-eest on RAV4 teinud pea üksinda keskkonnasäästu tänamatu töö – seda autot ostetakse peamiselt hübriidversioonina. Teisedki esikümblejad on tuttavad – nunnukene Renault Clio, VW Tiguan ja Kia Sportage.