“Jää hüvasti, Opel,” ehk kuidas seletada PR-teksti surnud jänesele

 (6)

“Jää hüvasti, Opel,” ehk kuidas seletada PR-teksti surnud jänesele
Opeli looja Adam Opeli kuju Saksamaal Rüsselsheimis. Reuters

Opel sellisena nagu me seda tundma oleme õppinud, kaob. Accelerista kirjutab, et kui veel kevadel võis loota, et sakslastele jääb veidi rohkem sõnaõigust, siis nüüd on selge, et läks teisiti.

Opelil seisavad ees suured muutused, mida dikteerib PSA. Alljärgnevalt püüame mõista, mida meile PR-materjalis öelda on tahetud.

Novembris avalikustas Opel/Vauxhall strateegilise tegevuskava PACE!, mis näeb ette mõne aasta jooksul täieliku ülemineku PSA Grupi tehnoloogiatele, teaduskeskuste ümbernimetamise PSA kompetentsikeskusteks ning ridamisi moodsate ajamitega autosid pistikhübriidist särtsukateni, mida siiski saksa autodeks nimetatakse.

Ehkki PACE! pungitab kõlavatest lubadustest, on sõnum üheselt mõistetav: Opel tuleb panna raha teenima. Kõik, mis vähegi meenutab General Motorsit, visatakse üle parda. Seda, kes, kus ja millega töötab, dikteerivad nüüdsest prantslased.

PACE! peaeesmärk on viia see, mida tulevikus ikka veel Opel/Vauxhalliks nimetatakse, kasumisse. Aastal 2020 peab saavutatama olukord, kus kulud ühe sõiduki kohta on vähenenud 700 euro jagu ning turunduskuludest võetud maha tubli kümnendik.

Üld- ja administreerimiskulude vähendamisega on juba alustatud ning laual on müügitulude kasvatamise kava. Teadus- ja arenduskulude ning investeeringute osakaal kasvab 7–8 %ni autode müügitulust.

Seotud lood:

Aastaks 2020 peab olema tekkinud 1,2 miljardi euro suurune käibekapital ning sõidukite püsiv marginaal on kerkinud 2%ni.

Loe edasi Acceleristast.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised